-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Felles-diesel fra PSA og Ford
Nå er første resultat av en samarbeidsavtale som ble inngått mellom Ford og Peugeot/Citroën klar. HDi heter den på fransk, Duratorc TDCi heter den på Fordsk, og det dreier seg om en dieselmotor.

Men dette er bare opus en i den store samarbeidsavtalen. Her har konstruktørene jobbet med et modulsystem som medfører at det til sammen vil komme 23 motorvarianter bygget på dette temaet, og ingen skal ha dårligere enn 60% komponentfellesskap.
Lav vekt, lavt forbruk og overlegen kjørbarhet er blant konstruksjonskriteriene som ligger til grunn for de nye motorfamiliene. Til sammen snakker vi om fire familier: denne som også skal komme som 1,6 liter, en ny to-liter, en V6 på 2,7 liter og en ny serie motorer for lette nyttekjøretøyer.
Konstruktørene forteller at forbruket vil bli så lavt at de minste motorene kun vil slippe ut 90 gram CO2 pr kilometer (hvilket nok betyr at bilene får et forbruk godt under 0,4 liter/mil) mens de større nok vil være oppe i 120 g/km – men fremdeles snakker vi om godt under 0,5 l/mil.
Hele dette samarbeidsprosjektet krever en investering på 1,2 milliarder Euro, mens arbeidet som har ført frem til denne første motoren har kostet 470 mill. Euro. Det skal bygges fabrikker som kan fremstille 6000 slike motorer pr. dag, hvilket utvilsomt vil hjelpe Ford som til nå har lidd sterkt under mangel på moderne dieselmotortilbud. For Peugeot/Citroën bidrar dette bare til å styrke den posisjonen de allerede har som verdens ledende diesel-personbil-produsent.