-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroën jubilerer
Citroën hadde en og annen nyhet å vise frem på Paris-utstillingen. Men de gjorde jommen også litt bruk av røttene sine.
Forut for årets «Mondiale d’Auto» ble det arrangert en stor parade av gamle biler gjennom Paris.
I nærheten av 250 biler ble samlet på Place de la Concorde, og da tiden var inne kjørte de en stor parade forbi Grand Palais – der bilutstillingene ble arrangert tidligere, opp Champs-Êlysées og rundt til andre Paris-minnesmerker før de endte opp nær Port Versailles, der bilutstillingen finner sted nå.
Citroën gjorde en god innsats, med 25 biler fra samlingene, men på en måte var dette ett år for tidlig, og det minnet de oss om, ganske tydelig.
For denne produsenten er det nemlig neste år som gjelder. Da fyller de 100 år, og det skal feires, blant annet med to konseptmodeller.
Den første skal debutere i mars, på bilutstillingen i Genève. Den andre skal, for virkelig å demonstrere hvordan tyngdepunkt har flyttet seg, vises frem for første gang på bilutstillingen i Shanghai, i april.
Og for å gjøre oss ekstra hektet på det vi har i vente, slapp de løs to teaserbilder som viser detaljer fra de to konseptbilene.
Jeg kan ikke si annet enn at den ene virker oransje og den andre hvit, men Citroen forteller at Genève-bilen vil gi oss en indikasjon på hvordan merket ser på urban mobilitet (det er vel for mye å håpe på en ny 2 CV – 70 år etter?), mens Shanghai skal fortelle oss alt om «ultra-komfort» slik Citroen oppfatter det.
Det er mye annet også, som står på programmet, «Århundrets samling» i Normandie i juli, for eksempel, eller en ganske tett digital innsats utover, for ikke å snakke om en spesiell opptreden på neste års Retromobile.
Citroën er en merkevare som har en historie å fortelle. Akkurat denne gleder jeg meg til. Selv om de to bildene som skal lede frem til 2019-konseptene, skjønte jeg ikke mye av.
Og for dere som er spesielt interesserte. Her er listen over bilene Citroën deltok med før åpningen. Du ser dem alle sammen her på Instagram: https://www.instagram.com/120ansmondialparis
1) Citroën Type A Torpédo fra 1919
2) Citroën C3 5 HP Trèfle fra 1924
3) Citroën C4 Torpédo fra 1934
4) Citroën Rosalie NH fra 1936
5) Citroën Traction Avant 7C fra 1937
6) Citroën Autocar U23 fra 1947
7) Citroën Type H fra 1952
8) Citroën Traction Avant 15-6 H fra 1954
9) Citroën DS 19 cabriolet fra 1961
10) Citroën Ami 6 fra 1965
11) Citroën DS 21 Pallas fra 1967
12) Citroën SM fra 1972
13) Citroën DS 20 Pallas fra 1973
14) Citroën GS X2 fra 1976
15) Citroën Méhari fra 1979
16) Citroën CX 2000 fra 1979
17) Citroën 2 CV 6 Spécial E fra 1983
18) Citroën BX 16 ventiler fra 1991
19) Citroën XM Exclusive fra 1998
20) Citroën Xsara Picasso « Le robot » fra 1999
21) Citroën C6 fra 2006
22) Citroën C5 fra 2008
23) Citroën C4 Cactus fra 2014
24) Citroën C3 Aircross fra 2017
25) Citroën C5 Aircross fra 2018