-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Shelby (80) hos Ford (100) igjen
Racinglegenden Carroll Shelby som brukte Ford-produkter for å banke Porscher og Ferrarier og alt som gromt var, er tilbake igjen hos 100-åringen Ford, som teknisk rådgiver for Ford GT-programmet.
Han blir fremdeles husket som hønse-bonden fra Texas som vant Le Mans i 1959 og som så bygget en serie med Ford-baserte racere som slo det beste av det som kom ut av Europa. Til stede på Laguna Seca var også helter som Jackie Stewart og Dan Gurney men det var Shelby som folk ville klappe på skulderen.
Jeg tror Ford har skutt gullfuglen, sa Bill Murray, en av verdens ledende autoriteter på GT 40 biler, og samtidig sjef for Shelby American Collection, et Denver-museum med vel verdens største samling av GT 40 og Shelby Cobraer.
Nå er det åpenbart ikke noen planer om å legge Shelbys navn på noen fremtidige modeller, ei heller – later det til – bruke Cobra-navnet. Men når Shelby selv snakker Når jeg ser på kommende Ford-modeller, ikke minst den nye Mustangen, ser jeg uendelige muligheter for å øke effekt og dynamikk er det vanskelig å glemme at han også var far til en lang rekke produksjonsbiler. GT350 og GT500 Mustanger for eksempel. Det låter ikke rimelig at han bare skal knyttes til GT-utgaven uten at navnet hans benyttes engang.
Det var i 1970 Shelby forlot Ford forrige gang. Og akkurat som Bob Lutz gikk han derfra til Chrysler. Så tilbrakte han noen år med å saksøke Ford fordi, påsto han, de brukte Cobra-navnet uten noensomhelst rett. Den saken ble avsluttet i minnelighet for noen år siden, og det er ingen tvil om at de er store venner nå.