-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Fri flyt med fri form
Å få lov til å stille ut ideen sin, i full skala, på bilutstillingen i Genève, burde være grunn god nok til å melde seg inn hos Istituto Europeo di Design i Torino.
Sammen med Quattroruote, og med god hjelp av Pininfarina pluss andre velvillige sponsorer, pleier IED å lage en egen liten intern konkurranse for studentene sine der sluttresultatet blir bygget i full størrelse og vist frem på Genève-utstillingen.
Som regel pleier de å få et tema å arbeide etter, og som regel pleier temaet å ligge litt tettere opp mot en bil enn det som var tilfellet i år.
I år var briefen å komme frem til noe 1+1 seters aktig, inspirert av moderne fly, halv-autonomt, med spesiell vekt på å få frem letthet.
Men det var også noen krav om for eksempel elektriske motorer for bakhjulene, så det var visse bil-innspill i oppgaven – det var ikke bare å fantasere fritt.
Scilla heter kjøretøyet, aner ikke hvorfor. Ikke er den blå og ikke syns jeg den likner på en Scilla heller. Derimot syns jeg den har tendenser fra en strømlinjebil Pininfarina bygde for mange år siden, den hadde også en slags bananformet krumming på undersiden.
Men det er i hvert fall helt opplagt at her har studentene (ingen skandinaver med denne gangen) gått inn for å fjerne absolutt alt det overflødige og skape en hel fri form, renset for alle forstyrrelser.
Den måler 455 cm i lengden, er to meter bred og litt over en meter høy. Og jeg syntes den så fantastisk ut – men det var jeg visst forholdsvis alene om.