-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fri flyt med fri form
Å få lov til å stille ut ideen sin, i full skala, på bilutstillingen i Genève, burde være grunn god nok til å melde seg inn hos Istituto Europeo di Design i Torino.
Sammen med Quattroruote, og med god hjelp av Pininfarina pluss andre velvillige sponsorer, pleier IED å lage en egen liten intern konkurranse for studentene sine der sluttresultatet blir bygget i full størrelse og vist frem på Genève-utstillingen.
Som regel pleier de å få et tema å arbeide etter, og som regel pleier temaet å ligge litt tettere opp mot en bil enn det som var tilfellet i år.
I år var briefen å komme frem til noe 1+1 seters aktig, inspirert av moderne fly, halv-autonomt, med spesiell vekt på å få frem letthet.
Men det var også noen krav om for eksempel elektriske motorer for bakhjulene, så det var visse bil-innspill i oppgaven – det var ikke bare å fantasere fritt.
Scilla heter kjøretøyet, aner ikke hvorfor. Ikke er den blå og ikke syns jeg den likner på en Scilla heller. Derimot syns jeg den har tendenser fra en strømlinjebil Pininfarina bygde for mange år siden, den hadde også en slags bananformet krumming på undersiden.
Men det er i hvert fall helt opplagt at her har studentene (ingen skandinaver med denne gangen) gått inn for å fjerne absolutt alt det overflødige og skape en hel fri form, renset for alle forstyrrelser.
Den måler 455 cm i lengden, er to meter bred og litt over en meter høy. Og jeg syntes den så fantastisk ut – men det var jeg visst forholdsvis alene om.