-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Micra fyller 25
Micra så ut som en rampete Snoopy da den kom. Den er blitt litt mer moden med årene.
Det er så lett å glemme at Nissan faktisk er en ganske progressiv produsent. Som nummer to i Japan er det fort gjort å glemme bort at her var det forhjulsdrift omtrent samtidig med Honda, og med vanvittige kjøreegenskaper.
De jobbet med seriøse superbiler som gikk langt uttapå mye av det europeiske, og da Micra dukket opp, for første gang i 1983, var den en liten karosserisensasjon.
Munter og frekk og med et ansikt som smilte til deg. Jeg husker godt at Mikio Fujito, en av folkene bak denne modellen og utdannet fra Royal College of Art i London, gjorde et visst inntrykk da han senere ble sjef for Nissan Design i Europa og dukket opp med en rekke fantastiske konsepter, Figaro, Be1, Pao, Escargot, Boga og hva de het alle sammen.
Så ble det en ny generasjon ti år senere, facelift i 2000, tredje generasjon i 2003 og ny facelift i fjor.
Og i år altså 25 års jubileum.
Selvfølgelig kan ikke det gjøres bare med å gratulere med dagen. Det må jo gjøres en spesialmodell også. Ny farge, nye felger, litt ny materialbruk på noen dekorasjoner og litt iPod-detaljer skal prege 25-åringen.
For oss er det imidlertid hyggeligere å kunne overrekke en fødselsdagspresang i form av en liten opplysning. For jeg har vel en følelse av at importøren ikke vet helt sikkert hvor mange Micraer som egentlig er solgt i Norge.
Pr. 8. september 2008 har det vært registrert 16.424 nye Micraer her i landet. Det gjør den faktisk til nummer tre på Nissan-listen, etter Primera og Sunny.
Hold på i 25 år til, så blir du nummer en.