-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Litt dyrere, og veldig meget billigere
Til et foredrag om fremtidens bil på en stor SAE-konferanse, spår folk fra Massachusetts Institute of Technology (MIT) at bilen vil øke 5% i kost for å bli 35% mer brennstoff-effektiv.
SAE er den amerikanske organisasjonen for bilingeniører. En gang i året holder de en kjempekongress med tilhørende utstilling.
MIT er en kjempe når det gjelder å titte i krystallkulen for bilindustrien, og når de spår om fremtidens bil setter resten av bransjen seg rett i stolen og lytter.
Det MIT vil si er at for en prisøkning på 5% for bilen, vil man kunne få en vektreduksjon på 15%. Dette sammen med andre forbedringer i konstruksjonen vil kunne bedre forbruket med 35%.
Lenger frem ligger en bedre forbrenningsteknologi og litt mer radikale materialer som kan medføre 8% lavere vekt og ytterligere 12% bedring av økonomien. Her blir ikke kost/nytte forholdet like dramatisk, for da vil prisen gå opp med nye 8%.
Den ultimate forbedringen vil hydrogen-brenselcelle-bilen stå for. Nesten ingen giftige avgasser, 55% lavere energiforbruk enn dagens biler, MEN 40% prisøkning.
Future Light Duty Vehicles heter MITs innlegg, og det har nummer 2001-01-1081. Ikke bare vi med bildilla burde lese det. Også politikere vil for eksempel ha godt av å vite hva som er mulig og hva som ikke er det.