-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SAAB ønsker et kaldt USA
En kald vinter vil hjelpe sier Debra Kelly-Ennis til Wards Automotive Report. Hun er leder for SAAB i USA og snakker om salget av den japanske 9-2X.

Det skal mye til, forhandlerne solgte 316 av disse re-feisa Subaruene i september, siden introduksjonen i sommer er totalen oppe i 726. De er da en bitte liten del av de til sammen 28.915 biler SAAB har solgt i USA så langt i år. Omtrent ¾ av salget i tilsvarende periode i fjor. De skal være glad til om de ender på den pessimistiske prognosen på 40.000 biler i hele 2004 – 20 prosent under 2003-totalen.
Andre ting som har gått galt? Å ja, for eksempel det at alderen på de som kjøper denne SAABaruen er langt høyere enn det som var planlagt som målgruppe. Bilen skulle trekke til seg 35-åringer, ble vi fortalt. De som kjøper den er mellom 45 og 65 år – og det er alvorlig når du er amerikansk markedsfører.
Årsaken er, som fortalt ofte tidligere, at kundene svikter SAAB til fordel for SUVer. Men denne tappingen skal altså SAAB stanse ved å introdusere 9-7X ganske snart. Denne lett modifiserte Chevrolet TrailBlazer skal hjelpe SAAB til å holde på kundene, og det er meget store håp knyttet til den.
Inntil Kelly-Ennis sier at noen skikkelig vekst i salget venter ikke hun før i 2006 da SAAB kommer med sin egen 7-seters crossover utgave, som – i følge sjefen - skal hete 9-6X.
Så da vet vi i det minste det.