-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SAAB ønsker et kaldt USA
En kald vinter vil hjelpe sier Debra Kelly-Ennis til Wards Automotive Report. Hun er leder for SAAB i USA og snakker om salget av den japanske 9-2X.

Det skal mye til, forhandlerne solgte 316 av disse re-feisa Subaruene i september, siden introduksjonen i sommer er totalen oppe i 726. De er da en bitte liten del av de til sammen 28.915 biler SAAB har solgt i USA så langt i år. Omtrent ¾ av salget i tilsvarende periode i fjor. De skal være glad til om de ender på den pessimistiske prognosen på 40.000 biler i hele 2004 – 20 prosent under 2003-totalen.
Andre ting som har gått galt? Å ja, for eksempel det at alderen på de som kjøper denne SAABaruen er langt høyere enn det som var planlagt som målgruppe. Bilen skulle trekke til seg 35-åringer, ble vi fortalt. De som kjøper den er mellom 45 og 65 år – og det er alvorlig når du er amerikansk markedsfører.
Årsaken er, som fortalt ofte tidligere, at kundene svikter SAAB til fordel for SUVer. Men denne tappingen skal altså SAAB stanse ved å introdusere 9-7X ganske snart. Denne lett modifiserte Chevrolet TrailBlazer skal hjelpe SAAB til å holde på kundene, og det er meget store håp knyttet til den.
Inntil Kelly-Ennis sier at noen skikkelig vekst i salget venter ikke hun før i 2006 da SAAB kommer med sin egen 7-seters crossover utgave, som – i følge sjefen - skal hete 9-6X.
Så da vet vi i det minste det.