-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Seat kjemper videre
Seat er den i VW-gruppen som opptrer med røde tall. Både i resultat og salgsutvikling.
Nå satser Seat masse på den nye Leon som er på vei ut i markedet. Men selv den kan nok ikke stoppe tilbakegangen på hjemmemarkedet, Spania.Det er egentlig bare i Tyskland og England salget øker – med henholdsvis 8 og 6,8 prosent. For ikke å snakke om Mexico, der det steg med mer enn 20. Men med lave volum i utgangspunktet er det ikke stor trøst i slik økning.Totalt leverte Seat 12,4 prosent færre biler i første halvår sammenliknet med i fjor, og Europa isolert gikk tilbake med 17,2 prosent.Årsresultatet for i fjor var også negativt, alle andre bilprodusenter i VW-konsernet gikk i svart, men Seat endte på minus 225 millioner euro. Riktignok 86 bedre enn året før.Men fremdeles er det tegn som tyder på at de skal få leve. Grunnen kan selvfølgelig være skatteoptimalisering, noen ganger er det smart å ha et lite hull som må fylles opp.Men la oss ikke spekulere i det, la oss bare slå fast at nye Leon er den første Seat som bygges på moderkonsernets nye MQB-plattform.Og at, så snart den er kommet i gang på markedet, står den nye Toledo der, klar til kamp.Kamp om hva, forresten? I hvert fall ikke om å samle flest mulige blikk. Det er vel egentlig ganske høflig å nøye seg med å si at dette er ikke en bil man snur seg etter. Og der slekter den på fetteren sin, den nye Skoda Rapid.LES: Vårt førsteinntrykk av Skoda RapidDet er bare ubetydelige bagateller som skiller disse to bilene, heldigvis for ideene om rasjonell produksjon, for Seaten skal produseres side om side med den nye Skodaen.Så hva snakker vi om? En bil komplett uten sex appeal, snaue 450 cm lang, akkurat som Skodaen og med 1,6 sugebensin eller 1,6 turbodiesel, begge med 105 hk og begge med femtrinns kasse.Det vi imidlertid kanskje kan håpe på er at de blir såpass populære, på grunn av prisen, at de lærer publikum opp til å sette pris på noe som ser ut som en sedan igjen.Det ville jo friske litt opp.