-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Nye Smart-rekorder
Smart øker salget for hvert år som går, og fjoråret var (egentlig ganske selvfølgelig) et nytt rekord-år. Den rekorden alle ved fabrikken imidlertid ser frem til er det året man kan avslutte regnskapet med break even. Det kan bli i 2004.
Med 30.031 biler var Italia merkets marked nummer to, mens Frankrike, der den produseres, nøyde seg med snaue 9.000. Fjoråret var også det året da høyrerattede biler ble innført i England, og bilen debuterte i Japan i oktober.
Andre tall fra i fjor forteller om 22% av bilene solgt i cabrio-utgave. Men mer spennende er det at det kommer en facelifted Smart i mars (Geneve), mens Crossblade, Smartn uten karosseriplater på sidene og med lave racing-aktige frontruter, skal bygges i begrenset opplag: 1000 nummererte eksemplarer. Så kommer den nye, litt større Roadsteren neste år, og modellen de skal ha felles med Mitsubishi kommer i 2004.
Også i år investeres det stort i Hambach, eller Smartville som den kalles. 80 millioner euro går stort sett til produksjonsutstyr for den kommende åpne sportsbilen. Nye markeder i år er forøvrig en merkelig blanding: etter at Portugal og Sverige ble medlemmer av familien i fjor, står Kroatia, Ungarn og Taiwan på eksportlisten i år. Og kanskje etter hvert også Norge?