-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Teslas fjerde
Elon Musk har offentliggjort dette første bildet av den fremtidige Model Y. Heldigvis ga han også noen flere detaljer.
Bildet dukket opp under Elon Musks presentasjon på Teslas generalforsamling denne uken. Det eneste man kan lese ut av illustrasjonen er egentlig det som ikke er med på bildet, nemlig sidespeil.
Tesla har ved flere anledninger vist konsepter med videokameraer i stedet for speil, for så vidt et grep som er langt fra uvanlig på konseptbiler.
Men de fleste land påbyr utvendige speilhus, selv om det i dag er mulig å lage vel så gode løsninger med små kameraer og skjerm på dashbordet, så produksjonsutgaven vil nok få en konvensjonell løsning.
Ny plattform
Opprinnelig planla Tesla å bygge en kompakt SUV på samme plattform som Model 3, men nå er planen å konstruere en helt ny plattform som skal være klar til bruk i 2019/2020. Denne vil være uten 12 Volts anlegg, og får langt mindre kabling enn dagens modeller har.
Dette vil gjøre produksjonen mindre ressurskrevende, og planen er å automatisere samlebåndet på et nivå man tidligere ikke har sett i bransjen, ifølge Musk.
Ny fabrikk
Han la til at Gigafactory skal lage batteriene til Model Y, men at det skal bygges en helt ny fabrikk for produksjon av selve bilen.
Denne modellen ligger minst tre år inn i fremtiden, men lenge før den tid vil vi få se prototyper som setter Tesla i stand til å motta forhåndsbestillinger, slik de har gjort med alle tidligere modeller også.
På generalforsamlingen sa Musk at han forventer at Model Y vil bli enda mer populær enn Model 3 som har enorme ventelister, lenge før produksjonen har startet.
PS!
Du vet kanskje ikke bakgrunnen for Teslas modellbetegnelser? Med modell Y blir løsningsordet komplett, skjønt Mercedes ødela muligheten for å bruke bokstaven E. Nå blir summen S3XY i stedet for, ikke så vanskelig å huske det heller da.