-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Rekorder for fall
Volkswagen slettet for en ukes tid siden en 29 år gammel Ford-rekord.
Dieselskandalen har så langt ikke påvirket nordmenns interesse for å kjøpe bilmerket Volkswagen. Snarere tvert om. Takket være elbilboomen og det sterkt voksende salget av ladbare hybrider, fosser Volkswagen fram i et tempo ingen før har sett maken til i Norge.
Fram til 10. desember ruget Ford på en 29 år gammel rekord summert til 25.051 biler solgt i løpet av ett enkelt kalenderår. Naturligvis skjedde det i 1986, i det såkalte jappeåret, da en befolkning på en snau million færre enn vi er nå, handlet inn 167.352 nye personbiler. Fords bestselger det året var Sierra.
Ifølge tall fra OFV passerte VW 26.000 personbiler 21. desember, som er 22,4 prosent flere Volkswagen enn på samme tid i fjor.
Nå gjenstår det kun for Volkswagen å la Golf slette Boble-rekorden helt tilbake til 1969. Men det skal holde hardt, og VWs informasjonssjef Anita Svanes har tidligere sagt at det neppe lar seg gjøre.
Men sju registreringsdager før nyttårsrakettene sender oss inn i 2016, mangler bare 455 biler på at Golf plukker ned rekorden som den mest kjøpte enkeltmodellen gjennom norsk bilhistorie. Skjer det har VW tatt alt.
Vi må nesten 50 år tilbake i tid, til 1969 og året før momsen ble innført. Salget av VW Boble hadde i perioden 1964 til 1968 årlig beveget seg mellom 10.100 og 11.300 biler.
I 1969 skvatt totalmarkedet opp med hele 51 prosent, og VW skuffet ut 16.699 Bobler. Nær 17 prosent av alle som handlet ny bil det året satset på den pålitelige og folkekjære bilen med hekkmotor.