-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volvo S80 Bæ-Bu
Man skulle tro det var lettere å starte med en stasjonsvogn når man skal lage en ambulanse. Men, nei da, selskapet Wiman har tatt utgangspunkt i en S80, ikke en V70.
Wiman, en av Europas ledende ambulanseprodusenter, påstår at mye av den opprinnelige sikkerheten S80 skryter av er ivaretatt, både for personell og pasient. Også kjøreegenskapene skal nærmest være på høyde med de du finner i personbilen. Skjønt noe tyngre blir den jo med alt utstyret inkludert.
Ambulansen finnes med høyre- og venstre-ratt og leveres med motoralternativer på mellom 170 og 200hk med manuelt eller automatisk gear. Om ønskelig kan den også leveres med drift på alle fire hjulene.
Lengden på ambulansen er 5,76m, høyden 2,01m og bredden 1,85m. For å kompensere for den økte vekten (fra 2,9 tonn) har den fått et annet hjuloppheng enn en standard S80. Med største motor gjør den unna 0-100 på 8,5 sekunder, da bør pasienten være godt fastspent.