-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Alfa Spider i el!
Det som er veldig positivt er at når Garage Italia nå går over til å bygge noen Alfa Spider (i sin tid kjent som Duetto), kommer de bare til å bruke Serie 4 biler. – Vi tuller ikke med klassiske årganger, sier de.
Det er Lapo Elkann og hans muntre mannskap i Milano-verkstedet Garage Italia som er på’n igjen.
Nå er det den åpne to-seteren som Alfa bygde fra 1966 og nesten 30 år fremover som skal tas under behandling.
Egentlig en viktig bil i historien, oppskriften var ikke akkurat ukjent, men når vi alle snakker om at det var Mazda som fant den opp igjen med sin MX-5, glemmer vi fort at Alfaen levde jo langt inn i Mazdaens levetid.
Og her er det altså bilene fra 1989 til 1994 som skal benyttes. Serien som ble kalt Ultima.
Dels, altså, fordi de ikke liker å ødelegge klassikere, men også fordi de egentlig ikke liker biler som ikke kan holdes på en rett-frem-kurs, eller biler som skrangler seg selv fra hverandre.
Når de har funnet en bil (eller kanskje du kommer med din egen) skal det skje ting. Det blir en komplett restaurering av den modellen som var skåret ganske rett av bak («Coda tronca» het det på mer fornemme biler en gang).
Det kommer til å skje noen småting med det utvendige, litt annet i spoiler-avdelingen, nye led-lys og en helt ny hardtop som blir transparent hele veien (røtter tilbake til Pininfarinas Superflow IV fra 1960 som egentlig var grunnlaget for dette karosseriet).
Les også: Strand-Fiat? Ny eller gammel?
Det som er litt gøy er at på tross av at det kommer til å skje ting innvendig også, er det en detalj som ikke kommer til å skje. Girspaken med den typiske seks-hakk skiftekulissen blir beholdt. Den er jo en ikonisk del av et sportsbil-interiøret – så får det ikke hjelpe at her er den til ingen nytte.
Bilen skal nemlig bygges om til batterielektrisk drift, og da er en girkasse av mindre betydning, uansett dekorative egenskaper.
Noen detaljer om ytelse og prestasjoner og når den er tilgjengelig finnes ikke, og Lapo vet å ta seg betalt. Det er jo tross alt et enestående produkt dette her også.