-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nye Kina-forsøk
En ny Kina-importør skal vise tre nye biler på IAA i Frankfurt. De sier de kan selge 15.000 biler neste år.

China Automobile Deutschland er navnet på et, til nå, ukjent selskap med adresse München. Nå finner man imidlertid også dette navnet på utstillerlisten til høstens store bilutstilling i Frankfurt, derfor en viss interesse rundt firmaets aktiviteter.
Viser tre modeller
Til kfz-betrieb, et tysk bransjeblad, forteller Kurt Schlössel at de skal vise tre biler, blant dem Europas billigste. At de allerede har noen forhandlere, og regner med å ha 30-35 kontrakter ved IAA-tider. At forhandlerne får 15 prosent margin. At sikkerheten står i førersetet og at alle de modellene han skal selge er kollisjonstestet i Japan til standarder som tilsvarer Euro-NCAP. Og at det i år skal selges noen hundre biler, men at budsjettet for neste år er 15.000 biler.
De modellene som skal selges er Shuanghuan SCEO – en bil som fikk BMW-folket til å gni seg i øynene, da de møtte den på Shanghai-utstillingen. Så lik var den deres X-modeller. En firesylindret 2,4 liters bensinmotor på 125 hk og 1700 kg høres ikke akkurat ut som cutting edge. Den er allerede typegodkjent for Europa og skal koste rundt 25.000 euro.
En skikkelig billigbil
Atskillig billigere blir UFO fra Zhejiang Jonway. Den skal ligge på rundt 15.000 euro. Her har vi forhjulsdrift og 2 eller 2,4 liters bensin, og dessuten har vi en fantastisk likhet med den forrige utgaven av RAV4.
Den siste av de tre er en to dørs fireseter med 80 hk og en pris på ca. 7.000 euro. Billigere finnes ikke for tiden. Det er bare SCEO som er kjent i Europa. Martin Motors i Italia importerer den, og har rettighetene for Sør Europa.
China Automobile har til gjengjeld rettighetene de nord- mellom- og øst-europeiske markeder, forteller sjefen, Kurt Schlösser. Hans bilbakgrunn er 20 år US-import og videresalg til forhandlere.