-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Shelby mot sin gamle coupé
Samtidig som Carroll Shelby har en solid avtale med Ford igjen, er han i rettslig kamp mot en gammel kompanjong som i følge Shelby driver med forfalskninger. Synderen er Peter Brock, og gjenstanden er den Cobra Coupéen som Brock vitterlig tegnet.
Problemet var at Superformance bilen ikke var der han hadde tenkt å vise den frem. Den var beslaglagt av tollerne i New York fordi den var en overtredelse mot en merkevare, eller en såkalt trade dress som går på utseende, som Shelby var blitt tildelt i hui og hast den 13. mai. I så hui og hast, viste deg seg, at egentlig skulle han ikke fått det da, fordi det var masse innvendinger – Superformance er ikke de eneste som bygger Cobra Coupé replicaer.
Dette er for øvrig det foreløpig siste kapitlet i Shelbys kamper mot replica-byggere. En sak han hadde mot en Cobra-bygger, som kunne ha stoppet all verdens Cobra-kloner, tapte han også i siste instans i fjor, men nå har han altså kastet sine øyne på sine gamle spesialmodeller. Og der er vel Daytona Coupeen kanskje den mest verdifulle. En sliten, men original ble for ikke så lenge siden solgt for 3,75 millioner dollars.
Brock og Superformace sier at han ikke lenger har noen rettigheter over denne modellen fordi han ikke aktivt har markedsført noe slikt produkt på lenge, og dessuten har han holdt munn i mange år, mens kopiene har grodd som paddehatter. Forskjellen mellom de andre og denne er imidlertid at vår gjør 320 km/t, solid og sikkert, og derfor begynner det å bli en seriøs maskin i gammel Shelby-ånd.
Brock hevder også at dette designet ikke har en eneste linje felles med den originale bilen, selv om dersom du så den på gata ville du sverget på at det var en Daytona Coupé. Det som ligger i bunnen her er selvsagt ikke bare en presentasjon for studenter, men et ledd i markedsføring. 6 nye Brock-coupeer er klare for det amerikanske markedet nå. De er priset til ca. 60.000 dollars – men da er enda ikke drivlinjen på plass.
Ironisk nok venter Shelby på at hans egen Sør-Afrika operasjon kommer i gang. Hans ekte 427 Cobra replicaer skal begynne å komme ut av hans verksted der om en 6-8 uker.