Virgin på nett med biler

Når Richard Branson setter i gang med noe nytt, da setter resten av bransjen seg rett i stolen, og forsøker å følge med på hva som skjer. Nå skal Virgin-sjefen selge biler på nett.

Publisert

Og så er han en solid Bristol-kunde.

Men det er nok ikke Bristoler som blir volumselgerne når han nå skal på nett. Nettstedet hans har allerede vært fargesprakende på luften noen måneder, men er enda ikke aktivt. Nå nærmer det seg imidlertid, og han har nettopp fortalt en måpende bransje hvem som skal sitte i ledergruppen for dette nye Virgin-prosjektet.

Sjefen kjenner vi allerede, Ian Lancaster har bakgrunn i bygging av kunderelasjoner, med stor suksess. Så har han fått inn Tim Hearley, ex styreformann i Aston Martin Lagonda, han blir en frontfigur uten dedikerte oppgaver. Piers Skelton er ex-Mitsubishi og ex-Inchape, en av de mest offensive forhandlerorganisasjoner i Europa. Martin Elton kommer fra en stilling der han bygget opp Anderson Consulting’s nett-tjeneste. For å ordne med finansene og utvikle e-handel skal Mark Lucas komme, fra en høy stilling i Marsh Plc, verdens tredje største forsikringsmegler.

Nå regner jeg ikke med at dere kjenner alle disse folkene. Det er bare for å antyde at når hr. Branson setter i gang med noe, da skjer det ganske tungt.

Det skal bli spennende å se om han rekker noe møte i Bristol Owners Club denne sommeren.

Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no

Powered by Labrador CMS