-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny sportsbil fra BMW
Her er neste generasjon BMW Z4 under hardtrening på Nürburgring. På tross av psykedelisk kamuflasje, kan vi nå avsløre en del detaljer.
Evolusjon
Det er godt og vel et år siden vi kunne avsløre de første bildene av en ny BMW roadster. Men den gang var prototypen pakket inn i så mye plastdeksler at vi spekulerte på om BMW var i ferd med å utvikle en større modell – en etterfølger til aluminiumsbilen Z8.
Nå har imidlertid BMW latt den tykke plasten falle og dermed trer konturene tydeligere frem - på tross av iherdig forsøk på å kamuflere testbilen så godt som mulig.
Dermed kan vi avsløre at nye Z4 følger i sporene til modellen den deler plattform med, nye 3-serie, samt erkerival Mercedes SLK og får en sammenleggbar hardtop i stedet for kallesje som dagens modell er utstyrt med.
Bilen får også mer muskuløse former selv om den neppe vokser mer enn et par centimeter i lengde og bredde.
Større bredde
Mye tyder også på at BMW ønsker å konkurrere med flere enn SLK, og da er det aktuelt å utstyre nye Z4 med flere alternative motorer.
Sannsynligvis er det plass til en twin turbo 3-liter mellom 3,0i og M-utgaven som etter alle solemerker får en 4-liters V8 med drøye 400 hk ala M3.
Her er våre tester / prøvekjøringer av dagens Z4
Diesel er jo også etter hvert blitt stuerent selv blant sportslige roadstere og coupéer, og der har jo BMW mye å by på.
Men selv om sporty egenskaper skal vektlegges, vil mindre motorer også komme etter hvert – alle med Efficient Dynamics med bl.a. stopp-start og regenerering av bremsekraft som standard. Man skal jo ikke forurense mer enn nødvendig.
Våre kilder hevder at produksjonen vil blir flyttet fra BMW-fabrikken i Syd-Carolina, USA til anlegget i Regensburg, Tyskland. Men det vil nok fortsatt drøye til vi får se bilen umaskert, for den skal ikke på markedet før sent 2009.
Du finner spionbilder av flere BMW-modeller her