-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ny sportsbil fra BMW
Her er neste generasjon BMW Z4 under hardtrening på Nürburgring. På tross av psykedelisk kamuflasje, kan vi nå avsløre en del detaljer.
Evolusjon
Det er godt og vel et år siden vi kunne avsløre de første bildene av en ny BMW roadster. Men den gang var prototypen pakket inn i så mye plastdeksler at vi spekulerte på om BMW var i ferd med å utvikle en større modell – en etterfølger til aluminiumsbilen Z8.
Nå har imidlertid BMW latt den tykke plasten falle og dermed trer konturene tydeligere frem - på tross av iherdig forsøk på å kamuflere testbilen så godt som mulig.
Dermed kan vi avsløre at nye Z4 følger i sporene til modellen den deler plattform med, nye 3-serie, samt erkerival Mercedes SLK og får en sammenleggbar hardtop i stedet for kallesje som dagens modell er utstyrt med.
Bilen får også mer muskuløse former selv om den neppe vokser mer enn et par centimeter i lengde og bredde.
Større bredde
Mye tyder også på at BMW ønsker å konkurrere med flere enn SLK, og da er det aktuelt å utstyre nye Z4 med flere alternative motorer.
Sannsynligvis er det plass til en twin turbo 3-liter mellom 3,0i og M-utgaven som etter alle solemerker får en 4-liters V8 med drøye 400 hk ala M3.
Her er våre tester / prøvekjøringer av dagens Z4
Diesel er jo også etter hvert blitt stuerent selv blant sportslige roadstere og coupéer, og der har jo BMW mye å by på.
Men selv om sporty egenskaper skal vektlegges, vil mindre motorer også komme etter hvert – alle med Efficient Dynamics med bl.a. stopp-start og regenerering av bremsekraft som standard. Man skal jo ikke forurense mer enn nødvendig.
Våre kilder hevder at produksjonen vil blir flyttet fra BMW-fabrikken i Syd-Carolina, USA til anlegget i Regensburg, Tyskland. Men det vil nok fortsatt drøye til vi får se bilen umaskert, for den skal ikke på markedet før sent 2009.