-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Dette koster ladbar BMW X5
Nå er den norske prisen på BMW X5 xDrive40e klar, selv om bilen ikke kommer til landet før i november.

- Siden bildene av X5 xDrive40e ble sluppet i mars har vi opplevd stor interesse i markedet, sier Christian Gottschalk, markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Norge.
Han mener den neppe blir mindre når BMW-importøren nå kan fortelle prisen på bilen: Fra 809.900 kroner.
Les også: BMW lenserer ladbar X5
Energieffektiv
BMW X5 xDrive40e kommer med firehjulsdriftsystemet xDrive i kombinasjon med et innovativt plug-in hybridsystem. Det gir bilen høy energieffektivitet, med svært lavt utslipp og forbruk.
Drivlinjen eDrive består av en firesylindret bensinmotor med BMW Twinpower Turboteknologi og en synkron elektrisk motor som samlet yter 313 hestekrefter.
Drivstoff-forbruket er 0,33 liter/mil med et CO2-utslipp på 77 gram/km. Bilen klarer 0 til 100 km/t på kun 6,8 sekunder.
Ved elektrisk kjøring (inntil 120 km/t) med fulladet batteri har bilen en rekkevidde på 31 kilometer. Batteriet kan lades i vanlig stikkontakt, med BMW iWall eller på offentlig ladestasjon.
Les også: Plug-in på alt fra BMW
Tre kjøremodi
Med Auto eDrive-knappen i midtkonsollen kan du selv velge om du vil kjøre i AUTO, MAX eDrive eller sparemodus.
Med Auto eDrive styres drivlinjen sømløst mellom eldrift og bensinmotoren. Med MAX eDrive kjører BMW X5 xDrive40e utelukkende på elektrisk kraft, som resulterer i null utslipp.
For å spare plass er batteriet plassert under gulvet i bagasjerommet, som rommer 500 til 1720 liter.
Les også: BMW fornyer 3-serien
Mye utstyr
Ifølge den norske importøren leveres bilen med et høyt nivå av standardutstyr, som blant annet inkluderer Adaptivt understell med luftfjæring bak og navigasjonssystemet Professional.
BMW Remote app gjør det mulig å kontrollere batteriets ladetilstand, finne offentlige ladestasjoner og sjekke kjørehistorikk via en smarttelefon. Varme- og ventilasjonsfunksjoner kan også fjernstyres via app’en.
BMW har tidligere opplyst at bilen vil lanseres i Norge i november.