-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW runder 100
I dag markerer BMW sitt hundreårsjubileum ved å se inn i fremtiden.
The Next 100 Years er tema for jubileet, og hva passer vel da bedre enn å vise en konseptbil med betegnelse BMW Vision Next 100 som er spekket med fremtidsteknologi.
BMWs toppsjef, Harald Krüger lover at premium mobilitet skal stå i sentrum for selskapet også i fremtiden, og at deres biler skal være tilpasset enhvers kunde personlige preferanser.
Det betyr kanskje at vi som liker å kjøre bil kan få lov til å fortsette med det, selv om autonome (selvkjørende) biler etter hvert fyller gatebildet i større og større grad.
I BMW Vision Next 100 styres interaksjon mellom menneske-maskin i forskjellige nivåer. Boost og Ease modi byr på enten førerstyrt eller autonom betjening, og interiøret i bilen tilpasser seg hva slags omgivelser man har behov for under reisen.
Kjøre eller bli kjørt
I Boost tilpasser bilen seg førerens input og yter det som skal til for å gi en maksimal kjøreopplevelse ved for eksempel å indikere idealspor, styrepunkt og ideell hastighet. Høres ut som god hjelp om man kjører i ukjente trakter.
I Ease modus forandrer interiøret seg, ratt og senterkonsoll trekkes bort, og forsetene kan vendes mot hverandre om man ønsker å kommunisere i stedet for å følge med på trafikken – det tar jo bilen seg automatisk av uansett.
Stor feiring
Rundt 2000 gjester er på plass for å markere BMWs hundreårs jubileum i dag og i morgen. Her er politikere, forskere, industritopper, leverandører og ansatte, samt noen få utvalgte journalister.
Eneste norske journalist på plass er Jon Winding-Sørensen, og han lover en behørig rapport fra arrangementet når han kommer seg ned på bakken om noen dager. Da får vi også vite mer om den spennende konseptbilen.