-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer



































































































BMW runder 100
I dag markerer BMW sitt hundreårsjubileum ved å se inn i fremtiden.
The Next 100 Years er tema for jubileet, og hva passer vel da bedre enn å vise en konseptbil med betegnelse BMW Vision Next 100 som er spekket med fremtidsteknologi.
BMWs toppsjef, Harald Krüger lover at premium mobilitet skal stå i sentrum for selskapet også i fremtiden, og at deres biler skal være tilpasset enhvers kunde personlige preferanser.
Det betyr kanskje at vi som liker å kjøre bil kan få lov til å fortsette med det, selv om autonome (selvkjørende) biler etter hvert fyller gatebildet i større og større grad.
I BMW Vision Next 100 styres interaksjon mellom menneske-maskin i forskjellige nivåer. Boost og Ease modi byr på enten førerstyrt eller autonom betjening, og interiøret i bilen tilpasser seg hva slags omgivelser man har behov for under reisen.
Kjøre eller bli kjørt
I Boost tilpasser bilen seg førerens input og yter det som skal til for å gi en maksimal kjøreopplevelse ved for eksempel å indikere idealspor, styrepunkt og ideell hastighet. Høres ut som god hjelp om man kjører i ukjente trakter.
I Ease modus forandrer interiøret seg, ratt og senterkonsoll trekkes bort, og forsetene kan vendes mot hverandre om man ønsker å kommunisere i stedet for å følge med på trafikken – det tar jo bilen seg automatisk av uansett.
Stor feiring
Rundt 2000 gjester er på plass for å markere BMWs hundreårs jubileum i dag og i morgen. Her er politikere, forskere, industritopper, leverandører og ansatte, samt noen få utvalgte journalister.
Eneste norske journalist på plass er Jon Winding-Sørensen, og han lover en behørig rapport fra arrangementet når han kommer seg ned på bakken om noen dager. Da får vi også vite mer om den spennende konseptbilen.