-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Imponerende ny Chevrolet Silverado
General Motors har lange tradisjoner med pick-ups og andre lastebiler. Nå lanserer de den tunge serien av den nye Chevrolet Silverado, en lastebil som er klar for Norge ved årsskiftet. Hele 32 modeller finnes, men kun noen få er aktuelle for Norge.

Norge og Sverige aktuelle markeder.
I 1999 lanserte Chevrolet den lettere delen av Silverado-serien, parallelt med GMC Sierra. Det er bare små utvendige detaljer og noe på utstyrs-siden som skiller de to seriene. De lette modellene har ikke vært tatt inn til Norge, men nå når den tyngre serien er klar er Norge og Sverige aktuelle markeder.
Det er ingen spøk når gigantiske General Motors skal introdusere det amerikanerne kaller nye Full Size Pick Up Trucks. GM slo virkelig på stortromma da en samle amerikansk motorpresse var til stede. Som et av tre transportmagasiner fra Europa var YrkesBil på plass. Chevrolet HD (Heavy Duty) er absolutt aktuelle for Norge. Og vi har en lang tradisjon med lastebiler fra Chevrolet her i landet.
Ekte amerikansk
Vi skal ikke dvele lenge ved det, men det var en spesiell opplevelse å være med på en amerikansk introduksjon. Måten det ble gjort på kunne neppe vært gjennomført i Europa. I all presentasjon sammenlignet man i detalj det konkur-rentene Ford og Dodge har konstaterte bombastisk at vi er best. Selv under deler av prøvekjøringen hadde de med konkurrentmodeller slik at journalistene virkelig skulle få se at GMs produkter går utenpå det meste!
Da GM bestemte seg for å komme med en ny serie HD Truck, skulle man forbedre seg på alle punkter, man skulle være klar over hva konkurrentene hadde og man skulle kart-legge hva kundene ville ha. Deretter skulle man konstruere en produkt som gikk langt lenger enn både kundenes ønsker og hva konkurrentene hadde. Vi skal ikke vurdere opp mot konkurrentene, bare fastslå at GM har gjort en grundig jobb og laget det meste nytt.
Fire grunn-versjoner
Serien inneholder fire grunn-versjoner; vanlig førerhus, et firedørs forlenget førerhus, mannskapsførerhus og førerhus på et rent chassis. I tillegg kan amerikanerne velge mellom forskjellige lengder på planet.
3 motorer
Man kan også velge mellom 3 motorer, hvorav to er helt nye. Ved hjelp av GMs japanske fetter, Isuzu, har man produsert en stor topp moderne dieselmotor som har fått navnet Duramax 6600, en 6,6 liters V8-motor som erstatter GMs tidligere 6,5 liters dieselmotor.
Dura-max 6600 er utstyrt med common rail fra Bosch, den skal ha 15-20 prosent lavere drivstoff-forbruk enn forgjengeren og den er den sterkeste diesel-motor i dette segmentet. Den har 4 ventiler pr sylinder, benytter direkte innsprøyting, intercooler og har integrert oljekjøler. Motoren er en 90 graders V og turboen sitter montert i selve Ven. Motoren yter 300 hk ved 3.100 o/min, og enda mer imponerende; dreiemomentet er på imponerende 705 Nm ved 1.800 o/minutt!
Det er mer motor enn mange europeiske distribusjonsbiler er utstyrt med. GMs konstruktører oppgir at motoren er testet for en strekning på 8 ganger rundt jorden. Les mer i YrkesBil nr 9.