-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Husk å sjekke dekkene
Norske feriesjåfører drar ofte på tur med full bil og tung last uten å justere lufttrykket i dekkene, frykter fagfolk. Det gjør påsketrafikken farligere enn nødvendig.

– Vårt inntrykk er at gjennomsnittsbilisten bør bli mer bevisst på å kontrollere dekkene og justere lufttrykket for varierende kjøreforhold, sier Fredrik Hauge, produktsjef for personbildekk i Vianor.Foran påskeutfarten mener han at alle som har tenkt seg på ferietur med bil burde ta seg tid til en dekksjekk og justere opp lufttrykket hvis man skal ha med passasjerer og bagasje.– Det er viktig å følge de anvisningene som står i bilens instruksjonsbok eller spørre fagfolk til råds. Varmegang, som ofte kommer av for lavt lufttrykk, er dekkets verste fiende. Det øker slitasjen, minsker veigrepet og øker drivstofforbruket.Man bør også se etter skader på dekkene før påskeutfarten, anbefaler Hauge.Punkteringsfare
Kontroll og justering av lufttrykket bør skje ved normal temperatur.– Derfor er det lurt å sjekke før man drar, og ikke underveis. Hvis man har kjørt en stund i høy fart og utsatt dekkene for belastning, kan det ta flere timer før temperaturen er nede på normalt nivå igjen.Hvis bilen har reservehjul er det viktig også å sjekke dette, påpeker Fredrik Hauge.Også i bilbergingsbransjen er man opptatt av at folk forbereder påsketuren best mulig.For tidlig ute
Samtidig bidrar riktig pakking av bagasjen til å redusere risikoen for uhell, påpeker hun.– Pakk tunge ting lavt og legg lette ting på taket. Da svekkes kjøreegenskapene minst. Ellers kan lasten fort føre til dårlig stabilitet og mer slingring.Ved varmt og godt vær i tiden før påskeferien, har Falck Redning erfart at en del bilister lar seg friste til å legge om til sommerdekk for tidlig.– Hvis man skal til fjells i påsken må vinterdekkene beholdes på, sier Irene Røsholt.