-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyotas luksus-limo
Toyota har lansert en ny generasjon Avalon – deres mest luksuriøse modell på det amerikanske markedet.
Selv om sedaner med noen få unntak er en utdøende rase i Norge, selges de fortsatt i hopetall i USA. Pickupene troner øverst på statistikken, foran et par SUV-er, men det fins fortsatt fire sedaner på Topp10-listen, to fra Toyota og to fra Honda.
Camry er bestselger blant «bilene» i USA, og det betyr stort volum. Faktisk tilsvarte Camry-salget alene to ganger det totale bilsalget i Norge i fjor.
Camry kom ny i Detroit for et år siden. I år var turen kommet til toppversjon i Toyotas sedanfamilie – Avalon.
Med målene 498 x 185 x 143 centimeter over en akselavstand på 287 cm er ikke Avalon så mye større enn en Camry.
Men mens Camry er «melk og brød» for Toyota USA, er Avalon forbeholdt en engere kundekrets – en naturlig årsak til det er at den koster 10.000 dollar mer. Skal du høyere på prestisjestigen må du opp til Lexus.
Avalon er bygget på den lengste utgaven av Toyotas fleksible TNGA-plattform og leveres med to alternative drivlinjer – en V6 med drøye 300 hester, samt en hybrid som kombinerer en 2,5-liters firer med elmotor til en samlet effekt på i overkant av 200 hester.
I hybriden er CVT girkasse standard, i V6-utgaven er åttetrinns automat. Og i begge tilfeller er det kun snakk om forhjulsdrift.
Tradisjonelle instrumenter er byttet ut med en 7-tommers skjerm som gir deg all viktig informasjon midt i siktelinjen. De som er opptatt av tilkoblingsmuligheter kan benytte WiFi hotsport, Apple CarPlay og Amazon Alexa.
Alle Avalon leveres med et høyt sikkerhetsnivå som blant annet inkluderer automatisk nødbrems, adaptiv cruise-kontroll, filskift-varsler, filholder, blindsone-varsel, automatisk dimming med mer. Ti kollisjonsputer og ryggekamera er også standard.
Avalon er en tvers gjennom amerikansk bil som er utviklet og designet lokalt, og der produksjonen skal foregå i Georgetown, Kentucky. Aktuelle konkurrenter er Buick LaCrosse, Chevrolet Impala, Kia Cadenza med flere.