-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dette er Bioetanol
Drivstoff til biler som består av 85 prosent bioetanol og 15 prosent bensin. 15.000 biler i Sverige kjører i dag på dette drivstoffet. Nå gjøres det også forsøk med drivstoffet i Tyskland, England og Nederland.

- Bioetanol produseres fra en rekke råvarer – men mest fra skogsmasse. Avgassene fra etanol forurenser mindre enn bensin. Norge har produksjon av etanol og dette eksporteres bl.a. til Sverige.
- En bil med flexiful bruker ca 33 prosent mer drivstoff.
- Bilene har bare en tank og blandingen av etanol og bensin kommer ferdig til stasjonene. I Sverige heter drivstoffet E85.
- Motoren i bilene som bruker flexifuel må tilpasses. Det gjelder i første rekke valg av materialer i drivstoffsystemet. Bilene må ha et ekstra oljeskift mellom hver service. Bilene blir noen tusen kroner dyrere når de skal ombygges til flexifuel.
- Om bilen skal tankes og det ikke finnes E85, kan bilen tankes med vanlig bensin. Under kjøringen merkes ingen forskjell. Det er ingen spesiell lukt fra avgassen på en bil med bioetanol.
- Ford, Saab og Volvo leverer alle biler for flexifuel.
- EU vil ha overgang til fornybar energi på biler og krever at drivstoffet skal utgjøre 6 prosent innen 2010.
* 15.000 svensker fyller tanken med tresprit og bensin.
* Nå vil norske myndigheter at vi skal gjøre det samme.
* Flexifuel (etanol og bensin) må koste 5 kroner mindre pr liter
* Myndighetene må fjerne avgiften på metanol