-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mazda røper fremtiden
Mazda, med sin nye europeiske ledelse der James M. Muir står i spissen, holdt i dag en eksklusiv presentasjon av sin nye femårsplass som skal resultere i salg av 500.000 biler i 2010.
500.000 biler er kraftig opp fra dagens nivå på 300.000, men disse tallene forteller i grunnen bare hvor mye Mazda har tapt. For også i 1991 solgte de 300.000 i Europa. Etter det var spørsmålet bare om Mazda i det hele tatt kom til å overleve.
I dag er det ikke tvil om det, og med de glimt vi fikk inn i fremtiden, er det mye som ser lyst ut – ikke minst på grunn av ledelsens ydmykhet. De deler gjerne gulvplassen hos forhandlerne med andre merker, og en av hovedoppgavene fremover er å gjøre forhandlerne fornøyde, er noe av det vi fikk vite.
Av konkrete ting som har interesse her fikk vi klar beskjed om at den spennende CX7 (som vi møtte som konseptbilen MX-Crossport i Detroit) kommer i produksjon og vil bli å finne i Europa i 2007.
Og en ny viktig B-segment skal baseres på Sassou, konseptbilen til Frankfurt-utstillingen som BilNorge.no fikk se for første gang i dag. Den vil også være på plass i 2007, og der er målet noe så ambisiøst som 100.000 biler pr år. Konseptbilen er tegnet i Europa av et team under ledelse av designsjef Peter Birdtwistle og gir åpenbare signaler om fremtidig designspråk.
Når vi i tillegg gjengir løftet om sterkere satsning på diesel, også for CX7 og Sassou når de blir aktuelle, burde også norske forhandlere kunne smile. De fikk for øvrig applaus fra ledelsen – Norge er et av de land der man ligger godt over Europa-snittet mht. markedsandeler.