-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mazda røper fremtiden
Mazda, med sin nye europeiske ledelse der James M. Muir står i spissen, holdt i dag en eksklusiv presentasjon av sin nye femårsplass som skal resultere i salg av 500.000 biler i 2010.
500.000 biler er kraftig opp fra dagens nivå på 300.000, men disse tallene forteller i grunnen bare hvor mye Mazda har tapt. For også i 1991 solgte de 300.000 i Europa. Etter det var spørsmålet bare om Mazda i det hele tatt kom til å overleve.
I dag er det ikke tvil om det, og med de glimt vi fikk inn i fremtiden, er det mye som ser lyst ut – ikke minst på grunn av ledelsens ydmykhet. De deler gjerne gulvplassen hos forhandlerne med andre merker, og en av hovedoppgavene fremover er å gjøre forhandlerne fornøyde, er noe av det vi fikk vite.
Av konkrete ting som har interesse her fikk vi klar beskjed om at den spennende CX7 (som vi møtte som konseptbilen MX-Crossport i Detroit) kommer i produksjon og vil bli å finne i Europa i 2007.
Og en ny viktig B-segment skal baseres på Sassou, konseptbilen til Frankfurt-utstillingen som BilNorge.no fikk se for første gang i dag. Den vil også være på plass i 2007, og der er målet noe så ambisiøst som 100.000 biler pr år. Konseptbilen er tegnet i Europa av et team under ledelse av designsjef Peter Birdtwistle og gir åpenbare signaler om fremtidig designspråk.
Når vi i tillegg gjengir løftet om sterkere satsning på diesel, også for CX7 og Sassou når de blir aktuelle, burde også norske forhandlere kunne smile. De fikk for øvrig applaus fra ledelsen – Norge er et av de land der man ligger godt over Europa-snittet mht. markedsandeler.