-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Mazda røper fremtiden
Mazda, med sin nye europeiske ledelse der James M. Muir står i spissen, holdt i dag en eksklusiv presentasjon av sin nye femårsplass som skal resultere i salg av 500.000 biler i 2010.
500.000 biler er kraftig opp fra dagens nivå på 300.000, men disse tallene forteller i grunnen bare hvor mye Mazda har tapt. For også i 1991 solgte de 300.000 i Europa. Etter det var spørsmålet bare om Mazda i det hele tatt kom til å overleve.
I dag er det ikke tvil om det, og med de glimt vi fikk inn i fremtiden, er det mye som ser lyst ut – ikke minst på grunn av ledelsens ydmykhet. De deler gjerne gulvplassen hos forhandlerne med andre merker, og en av hovedoppgavene fremover er å gjøre forhandlerne fornøyde, er noe av det vi fikk vite.
Av konkrete ting som har interesse her fikk vi klar beskjed om at den spennende CX7 (som vi møtte som konseptbilen MX-Crossport i Detroit) kommer i produksjon og vil bli å finne i Europa i 2007.
Og en ny viktig B-segment skal baseres på Sassou, konseptbilen til Frankfurt-utstillingen som BilNorge.no fikk se for første gang i dag. Den vil også være på plass i 2007, og der er målet noe så ambisiøst som 100.000 biler pr år. Konseptbilen er tegnet i Europa av et team under ledelse av designsjef Peter Birdtwistle og gir åpenbare signaler om fremtidig designspråk.
Når vi i tillegg gjengir løftet om sterkere satsning på diesel, også for CX7 og Sassou når de blir aktuelle, burde også norske forhandlere kunne smile. De fikk for øvrig applaus fra ledelsen – Norge er et av de land der man ligger godt over Europa-snittet mht. markedsandeler.