-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-Taxi på plass i Frankfurt
Vi har holdt en viss oppsikt med den nye London Taxien som skal gå på Volt, Ampere og Watt. Den ønsker å være internasjonal og vises i Frankfurt denne uken.
Litt ærbødighet fortjener den elektriske London-taxien som for første gang publikum-vises på bilutstillingen i Frankfurt. Den har nemlig røtter nesten like lange som pionerer som Daimler og Fiat – og meget lengre enn nykommere som for eksempel Volkswagen eller BMW.
Vi har fortalt om dem før, starten i 1896, Unic i de første tiårene av 1900, oppveksten via spesialkonstruerte Austiner på 30-tallet til dagens situasjon der Geely – Volvo-eieren – sitter i førersetet.
De har lenge jobbet med å få den svarte boksen inn i det 21 århundre, og endte opp med sin nye TX5 tidligere i år.
Les også: London Taxi på Lillehammer
Men de har åpenbart også jobbet med å gjøre konseptet internasjonalt. De tar nemlig med seg bilen til IAA i Frankfurt for å vise den frem der. Og har helt konkrete planer om å la de første bilene komme i virksomhet i Berlin i løpet av neste år, med Frankfurt og Stuttgart rett etterpå.
Som et ledd i den internasjonale satsingen har selskapet byttet navn fra London Taxi Company til London EV Company – en forkortelse for Electric Vehicle.
Bilen er ganske tysk på innsiden forresten, 110 kW motoren kommer fra Siemens som også har levert mye annet av det elektriske.
Karosseriet med dører som er festet i hver sin ende er bygd helt i aluminium og har plass til seks passasjerer pluss bagasje og har en innebygd rampe som gjør det enklere å få rullestoler på plass.
Og siden du spør: jo, den nøyer seg fremdeles med 835 centimeter svingdiameter.
Bilen bygges i en helt ny fabrikk nær Coventry, der Geely har investert 400 millioner euro. Kapasiteten er på 20.000 enheter i året.
Noen pris har vi ennå ikke hørt, men kanskje vi får beskjed i Frankfurt (de sier £ 177 per uke for leasing i UK). Men de lover i hvert fall 130 kilometer ren el-rekkevidde og 650 med den rekkeviddeforlengeren bilen leveres med.