-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lommeracer fra Honda til Geneve
Honda debuterte sin nye Civic i Paris sist høst. Til Geneve har de tatt med seg R-versjonen, en heftig lommeracer som blant annet skal utfordre Ford Focus RS.
Strømlinjeformet
Et potent utseende sørger også for at bilen skiller seg ut fra sine mer sedate søsken. Civic R har fått aggressive spoilere og sideskjørt samt 17-tommers felger med 205/45 R17-dekk som standardutstyr. Og, ifølge Honda, er spoilerne designet for å gi bilen optimale aerodynamiske egenskaper. Altså, ikke bare for utseendets skyld.
Tydelige Type R-logoer strategisk plassert kombinert med forkrommede eksosrør er også viktige elementer for å understreke at dette er ikke en hvilken-som-helst Honda. Fargeutvalget er begrenset, du kan velge mellom rød, sort og sølv.
Honda Civic R får sine krefter fra en nyutviklet 2-liters i-VTEC motor som leverer 200 hk. Kreftene overføres til framhjulene gjennom en 6-trinns tettsteget gearkasse. Akselerasjon fra 0 til 100 km/t går unna på i underkant av 7 sekunder.
Senket og stivet
Understellet er senket med 15mm og står selvsagt i stil med bilens ytelser gjennom fastere fjærer og dempere. Civic R har store, kraftige bremser og et stivere karosseri enn de øvrige modellvariantene i serien for å tåle de G-krefter den er ment å bli utsatt for.
Bilens sportslighet finner du igjen i interiøret. Her er det instrumenter med hvite skiver, solide bøtteseter med R-logo og gearspak og trimming i titanfarget metall.
Honda Civic Type R settes i produksjon over sommeren og de første kundene får sitt eksemplar levert i oktober. Prisene er foreløpig ikke bestemt, men med norske HK-fiendtlige avgifter blir det en kostbar bil i Norge. Hvis den i det hele tatt kommer hit.