-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lommeracer fra Honda til Geneve
Honda debuterte sin nye Civic i Paris sist høst. Til Geneve har de tatt med seg R-versjonen, en heftig lommeracer som blant annet skal utfordre Ford Focus RS.
Strømlinjeformet
Et potent utseende sørger også for at bilen skiller seg ut fra sine mer sedate søsken. Civic R har fått aggressive spoilere og sideskjørt samt 17-tommers felger med 205/45 R17-dekk som standardutstyr. Og, ifølge Honda, er spoilerne designet for å gi bilen optimale aerodynamiske egenskaper. Altså, ikke bare for utseendets skyld.
Tydelige Type R-logoer strategisk plassert kombinert med forkrommede eksosrør er også viktige elementer for å understreke at dette er ikke en hvilken-som-helst Honda. Fargeutvalget er begrenset, du kan velge mellom rød, sort og sølv.
Honda Civic R får sine krefter fra en nyutviklet 2-liters i-VTEC motor som leverer 200 hk. Kreftene overføres til framhjulene gjennom en 6-trinns tettsteget gearkasse. Akselerasjon fra 0 til 100 km/t går unna på i underkant av 7 sekunder.
Senket og stivet
Understellet er senket med 15mm og står selvsagt i stil med bilens ytelser gjennom fastere fjærer og dempere. Civic R har store, kraftige bremser og et stivere karosseri enn de øvrige modellvariantene i serien for å tåle de G-krefter den er ment å bli utsatt for.
Bilens sportslighet finner du igjen i interiøret. Her er det instrumenter med hvite skiver, solide bøtteseter med R-logo og gearspak og trimming i titanfarget metall.
Honda Civic Type R settes i produksjon over sommeren og de første kundene får sitt eksemplar levert i oktober. Prisene er foreløpig ikke bestemt, men med norske HK-fiendtlige avgifter blir det en kostbar bil i Norge. Hvis den i det hele tatt kommer hit.