-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Lommeracer fra Honda til Geneve
Honda debuterte sin nye Civic i Paris sist høst. Til Geneve har de tatt med seg R-versjonen, en heftig lommeracer som blant annet skal utfordre Ford Focus RS.
Strømlinjeformet
Et potent utseende sørger også for at bilen skiller seg ut fra sine mer sedate søsken. Civic R har fått aggressive spoilere og sideskjørt samt 17-tommers felger med 205/45 R17-dekk som standardutstyr. Og, ifølge Honda, er spoilerne designet for å gi bilen optimale aerodynamiske egenskaper. Altså, ikke bare for utseendets skyld.
Tydelige Type R-logoer strategisk plassert kombinert med forkrommede eksosrør er også viktige elementer for å understreke at dette er ikke en hvilken-som-helst Honda. Fargeutvalget er begrenset, du kan velge mellom rød, sort og sølv.
Honda Civic R får sine krefter fra en nyutviklet 2-liters i-VTEC motor som leverer 200 hk. Kreftene overføres til framhjulene gjennom en 6-trinns tettsteget gearkasse. Akselerasjon fra 0 til 100 km/t går unna på i underkant av 7 sekunder.
Senket og stivet
Understellet er senket med 15mm og står selvsagt i stil med bilens ytelser gjennom fastere fjærer og dempere. Civic R har store, kraftige bremser og et stivere karosseri enn de øvrige modellvariantene i serien for å tåle de G-krefter den er ment å bli utsatt for.
Bilens sportslighet finner du igjen i interiøret. Her er det instrumenter med hvite skiver, solide bøtteseter med R-logo og gearspak og trimming i titanfarget metall.
Honda Civic Type R settes i produksjon over sommeren og de første kundene får sitt eksemplar levert i oktober. Prisene er foreløpig ikke bestemt, men med norske HK-fiendtlige avgifter blir det en kostbar bil i Norge. Hvis den i det hele tatt kommer hit.