-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru spiller ut konsept-esset
Ny Forester er trygt, solid og godt. Men en flashy Viziv ødelegger ikke akkurat den heller.
Selvfølgelig hadde Subaru alle de trauste modellene sine på plass i Genève, noen sågar gjennomskårne slik at du virkelig kunne forsikre deg om hvor til de grader ustoppelig firehjulsdrevne de egentlig er.
Men i de siste årene har denne produsenten sluppet seg litt mer løs, og blant annet fortalt oss at design er noe de begynner å legge skikkelig vekt på. Vi begynner å ane noen tendenser, først og fremst i XV, men også Forester har et tilløp eller to.
LES OGSÅ: Subarus fremtid
Produksjonsmodellene er fremdeles langt unna de konseptene vi har sett tidligere. Men de gjentok altså påstanden nå, den om mer stil og fæssjen, med et skikkelig håndfast bevis ved å presentere oss for Viziv.
Allerede 20-tommers hjul og en lysoppsetning som både er ekstremt cutting edge, og samtidig hinsides alle regelverk, forteller klart at dette er ikke beregnet for produksjon i morgen. Og sommerfuglvingedører for alle setene, er heller ikke akkurat bruker- eller produksjonsvennlig.
Men glem det, her er et stykke rullende skulptur som er mye mer sammenhengende og harmonisk (kall det gjerne organisk) enn vi er vant til å se fra Osamu Namba og hans gjeng med designere.
Drivlinjen forteller kanskje også litt om fremtiden. En to-liters bokser-diesel drar forhjulene via en CVT-kasse, mens det er to elmotorer bak, en til hvert bakhjul, som slår inn når det trengs, enten for å sikre eldrift eller for å gjennomføre 4x4-tankegangen.
Et smart styresystem kan sørge for at høyre og venstre bakhjul får ulike mengder dreiemoment, avhengig av kjøreforholdene.
Og dermed dropper man mekanisk drift bakover med betraktelig gevinst både når det gjelder bakseteplass og lavere gulv i lasterommet.
Målene høres også ut som de kunne komme fra en produksjonsmodell: 2,64 meters akselavstand, og et samlet volum på 4,32 x 1,90 x 1,51 kubikkmeter.
Jeg likte bilen. Det var ikke SÅ mange konsepter den hadde å konkurrere med i år, men denne lå i toppsjiktet. Ikke minst fordi man kan godt se for seg viktige elementer herfra flyttet rett over på samlebåndet.
Jeg bare håper det ikke tar for lang tid.