-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subarus sterke fremtidsvisjon
Den konseptbilen Subaru viste i Genève fikk masse oppmerksomhet fra amerikanske journalister. Den hadde fortjent mer i Europa, men det er jo i USA det største volumet ligger for dette merket.
Viziv Adrenaline er det merkelige navnet på den blå ruggen som sto i dekorasjonssand på Subaru-standen.
Viziv, dere som følger med vet det jo, betyr Vision for Innovation og er familienavn på en rekke konseptbiler som har dukket opp siden 2013. En serie som ble startet av den da nye designsjefen, Osamu Namba.
I motsetning til flere av disse som egentlig ikke sa noe om fremtidig produksjonsmodell, er det vel temmelig opplagt at denne peker mot en ny XV. Og siden XV heter Crosstrek i USA, og er en veldig populær modell som venter på avløsning, er det ikke rart konseptet vakte interesse.
Nå er det forresten ikke sikkert at den kommende modellen skal hete verken XV eller Crosstrek – mange amerikanske kolleger minnet om at Subaru har patentert navnet Evoltis og at det kanskje er reservert til det dukker opp en bil med antydning av Volt.
For her venter man nemlig en flat firer med sterke innslag av plug-in hybrid.
Men på den annen side. Dette nye formspråket som sakte innføres kalles «dynamic x solid», og da er vel Evoltis et litt veikt navn. Kan det egentlig bli bedre enn Crosstrek?
Her har vi altså en bil som, skal vi dømme etter dekkene i hvert fall, har et offroad fokus. Designen er mer knyttneve enn det vi tidligere har sett derfra, selv om det fremdeles er umiskjennelig Subaru. Dette er utendørs/livsstil tatt på kornet.
Skikkelige skliplater med de samme oransje detaljene vi finner i felgene er god kontrast mot den Subarublå overflaten.
Store luftehull på panseret blir fulgt opp av en skikkelig skrå frontrute som ender i et avrundet tak der det er plass til alle assistentsystemene som ligger i EyeSight-tilbudet.
Vi får jo også litt Petter Solberg-assosiasjoner fra hekken med den solide, delte spoileren på taket og de skikkelige LED-baklysene.
Subaru legger for øvrig til at taket er ment som en forsterket konstruksjon som skal øke stivheten for hele boksen.
Men de sier også at siden dette bare er et design-orientert konsept, kan de ikke si noe om innholdet. Og det er ganske åpenbart at det heller ikke finnes noe interiør i denne.
Men at modellen er noe som peker videre mot fremtidige Subies – som mine amerikanske venner kaller dem – er jeg ikke i tvil om.