-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volkswagen Golf GTI
Vi liker ikke floskler, men likevel

Først publisert i BIL 1 - 2003.
Utvendig er Golf GTI ganske så anonym. Innvendig er det mer synlig at vi har med mer enn en "vanlig" Golf å gjøre. Her finner vi aluminiumdekor på dører, midtkonsoll og instrumenter, pedalsett av aluminium og, ikke minst, sorte Recaro-seter med diskrete røde striper. Tilsvarende striper går igjen i sømmene på håndbrekket, rattet og sikkerhetsbeltene. At dette virkelig handler om en GTI får du imidlertid følelsen av for fullt når du trår til med tung høyrefot. Akselerasjonen bekrefter at de 180 hestene i 1.8T-motoren er varmblods, og turboen sørger for at det solide bunndraget er til stede allerede rundt 2000 o/min.
Når ekvipasjen er skodd med 225/40-dekk (205/55R16 er standard), skulle vi tro at kontakten med underlaget ville være veldig fast og sportslig. Konstruktørene har fått til et overraskende komfortabelt kompromiss i det senkede sportsunderstellet – og med god lyddemping i hjulopphenget. Elektronisk stabilitetskontroll hører selvfølgelig med til standardutstyret. Det samme gjør elektronisk styrt klimaanlegg, lyktespylere og tåkelys integrert i hovedlyktene. Som seg hør og bør leveres GTI bare som tredørs. Det betyr normalt at det er trangt for passasjerene som skal inn og ut av baksetet. Recaro-setene har imidlertid en fin vippefunksjon som gir god adkomst bakover.
Prisen inkluderer en jubileumspakke med blant annet 18-tommers BBS-felger og styling med front- og hekkspoiler og sideskjørt i bilens farge. Det er tatt inn bare 18 eksemplarer av denne jubileumsmodellen til Norge. Ellers er normal pris på Golf GTI 340.000 kroner.
VOLKSWAGEN Golf GTI Jubileum:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1781 ccm. Effekt: 132 kW (180 hk) v/5500 o/min. Dreiemoment: 235 Nm v/1950 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 6M.
Dekk: 225/40R18.
Mål: Lengde: 414,9 cm. Bredde: 173,5 cm. Høyde: 144,4 cm.
Akselavstand: 251,1 cm.
Sporvidde f/b: 151,3/149,4 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1354 kg. Tillatt totalvekt: 1750 kg. Maks vogntogvekt: 3050 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 330 liter (VDA).
Tankvolum: 55 liter.
Aks. 0 - 100: 7,9 sek
Toppfart: 222 km/t
Forbruk bykjøring: 1,17 l/mil
Forbruk landevei: 0,65 l/mil
Forbruk snitt: 0,84 l/mil
Pris: kr. 363.240,-
Forbruk i følge 93/116/EU.