-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Kadjar i XL-utgave
Renault Kadjar har høstet gode kritikker, og nå kommer storebroren.
Jeg har selv vært med på å kåre Renault Kadjar til testvinner – i Bil nr. 10/2015. Spesielt var det det hyggelige prisnivået og mye utstyr som gjorde at vi lot oss sjarmere.
At den ser bra ut er heller ingen ulempe.
Og det utseendet ser Renault til å videreføre til storebroren.
Den skal etter alle solemerker få navnet Koleos.
Den første utgaven av Renault Koleos var et samarbeidsprosjekt med Nissan, og ble også solgt som Samsung QM5 i Sør-Korea.
Men til tross for at Koleos ble lansert i en gunstig SUV-periode, ble aldri Koleos noen stor suksess. Den ble aldri offisielt importert til Norge, heller.
Den nye Koleosen har derimot alt som skal til for å snu dette.
Akkurat som Kadjar egentlig er en lett oppusset Nissan Qashqai, er nye Koleos en X-Trail – en bil som faktisk har et godt fotfeste i Norge. Så langt i år er over 1000 X-Trail solgt.
Det betyr at vi kan forvente de samme motorene og drivlinjene som i X-Trail, som inntil nylig kun har dreid seg om en dieselmotor på 130 hestekrefter.
Dieselmotoren kan kombineres med firehjulsdrift eller automatgir, men ikke begge deler.
Nå har imidlertid en bensinmotor funnet veien ned i motorrommet på X-Trail, men den kan dessverre ikke kombineres med verken firehjulsdrift eller automatgir …
Rent teknisk burde det ikke være noe i veien for å få til flere kombinasjoner her, og når Renault kommer på banen med sin Koleos, er det lov å håpe at økt produksjonsvolum kan bidra til større valgfrihet på drivlinjer.
X-Trail har likevel en fordel de fleste andre i denne klassen ikke kan by på; 7 seter.
Hyundai Santa Fe, Land Rover Discovery Sport og Mitsubishi Outlander er de eneste i denne klassen som kan by på dette.
Når vi kan forvente å se en Koleos hos norske forhandlere er usikkert, men det ser ut til at Renault sikter seg inn på 2017.