-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skrapa Lambo
Nå henger åpenbart også Lamborghini seg på den nye trenden: bort med tak, vinduer og dører. Og dobbel pris.
Barchetta var et ærlig begrep i sin tid. «Liten båt» beskrev en toseters racerbil, så skrapet for alt som representerte unødvendig vekt at det kunne vanskeligere bli luftigere.
Enten det var 500 kubikk eller brølende fem-litere skapte disse en egen skole som stor sett var konsentrert rundt Brescia en gang i året.
Ved Mille Miglia-helgen.
Men så er selvfølgelig det også blitt mote.
Bristol var forresten tidlig ute der også, selv om de ikke tok helt av – det er litt vindu foran fører og passasjer.
Mercedes-Benz gjorde det med sin Stirling Moss-versjon av SLR – for å minne om at han en gang vant Mille Miglia også. Og McLaren gjentok det nylig med sin Elva.
Flere? Ferrari selvfølgelig, med SP1 og SP2. Og hadde vi ikke en veldig tak&ruteløs Aventador i 2012?
Men den var en one-off. Mye tyder på at Lamborghinis ferskeste forsøk vil bli en kort-serie for såkalte samlere.
Bildet kommer fra Instagram-kontoen til Lamborghini Squadra Corse – det er der de gjør spesielle versjoner hvis du vil betale for dem.
Kanskje sørger Lamborghini for å spare mange penger ved ikke å typegodkjenne den – det virker som om det er en ekstra attraksjon for tiden når disse ultrakorte seriene også blir solgt med merkelappen «Må ikke fremføres i frihet».
Det er ingen indikasjoner på hva som ligger under. Dersom dette først og fremst er et stylinguttrykk, er det jo ingen grunn til å komplisere den opp med verken elektrifisering eller full firehjulsdrift.
V12-motoren i toppversjonen på 830 hester burde holde lenge.
For at alle skal lure veldig på hva dette er der det dundrer rundt på Monza er, kan man lese godt skjult på kamuflasje-folien: «Attenzione, macchina veloce aperta».
Eller på godt norsk: Varsko! Kjapp og åpen.
Den kommer garantert ikke til å bli vist på Genève-utstillingen neste år.