-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lang Lexus-SUV
En del amerikanere MÅ ha mulighet for tre seterader når de velger SUV. Det gjør Lexus noe med nå.
Enkelte har ventet på en større SUV fra Lexus, og flere har ment at når RX får en storebror, så må den hete TX.
Syv seter er et krav når man skal konkurrere mot modeller som Acura MDX, Volvo XC90 og en rekke andre såkalte «mid-size» SUV-er på markedet «over there».
Men nå ser det ut som Lexus har bestemt seg for å bruke RX-tittelen også for den lange utgaven, og bare legge til en L bakerst i betegnelsen – etter tallet – 350 eller 450h.
L-utgaven vil få en litt strukket akselavstand og noe større overheng bak for å gi rom til en tredje seterad.
Utstyrsnivået blir som i en standard RX-modell, og det forventes at denne får en facelift i anledning lanseringen av storebror.
En lang RX er nok primært interessant for Nord-Amerika, men det er ikke utenkelig at den etter hvert finner veien til Europa også. Den norske importøren har som policy ikke å uttale seg om fremtidige modeller, så vi får nøye oss med å spekulere.
RX 450 h er faktisk nest mest solgte Lexus-modell hittil i år med 154 registreringer ifølge OFV. Foran seg på statistikken har den bare NX 300h med 231 biler – begge med hybrid drivlinje som eneste alternativ.