-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Statoil tilbyr hydrogen før Hydro
For et par uker siden kunne vi fortelle at samferdselsministeren skulle legge grunnstenen for Hydros første hydrogenstasjon på Herøya ved Porsgrunn 31. mai. Og at stasjonen skal være i drift fra våren 2007.


Statoil skal tilby hydrogen
Da var ikke Statoil sene med å fortelle at det er de, og ikke Hydro, som vil åpne den første norske fyllestasjonen for hydrogen. Det skjer på Forus ved Stavanger i slutten av august i år. Hydrogen er et drivstoff med null utslipp av klimagasser. Stasjonen på Forus er en del av det nasjonale HyNor-prosjektet og blir bygget i et samarbeid mellom Statoil og AGA.
Fyllestasjoner for hydrogen finnes allerede noen steder i Europa, USA og Japan, og antallet er økende. HyNor er et nasjonalt utviklingsprosjekt som ble etablert for å fremme hydrogen som drivstoff i transportsektoren i Norge. Intensjonen er å bygge den første infrastruktur for hydrogen som drivstoff – den såkalte Hydrogenveien mellom Stavanger og Oslo med hydrogendrevne biler. Den neste stasjonen som åpnes, er i Grenland mot slutten av inneværende år.
- Det vil sannsynligvis ta mange år før det blir vanlig med hydrogenbiler på norske veier, sier Brage W. Johansen i Statoil New Energy. –En hydrogensuksess krever kommersiell og teknologisk utvikling av hele verdikjeden for hydrogen. Historisk kan dette sammenliknes med utbyggingen av jernbanen på 1800- og 1900-tallet. Jernbanene ble bygget ut bit for bit inntil man fikk det nettet man ønsket seg. Det er hovedideen bak HyNor-prosjektet, sier han.
- Stasjonen på Forus skal bidra til å gi økt kunnskap og praktisk erfaring med hydrogen som drivstoff, sier Harald Hovde i AGA. –AGA og Linde har bygget de fleste hydrogenstasjonene i Europa og har hundre års erfaring med hydrogen. Vi ser fram til å åpne den første stasjonen i Norge sammen med Statoil og starte den norske hydrogenveien, sier Hovde.