-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Skoda-fremtid på to fronter
Skoda gir hint om en fremtidig designretning og bekrefter samtidig at elektrifisering er med i planene.
Skoda Vision E heter konseptbilen vi her får de første skissene av. En crossover i landskapet mellom SUV og coupé med elektrisk drivlinje.
Selv om både Audi og Volkswagen har antydet sine elektriske fremtids-biler, og ikke minst Porsche, er det første gang Skoda viser noe i denne retningen. Den tsjekkiske VW-armen har heller ikke noen hybridmodell i porteføljen, mens de tyske fetterne har opptil flere.
Riktig nok var en av forgjengerne til Kodiaq, Vision S, en ladbar hybrid, men i produksjonsbilen er det bensin og diesel som regjerer.
Men nå letter Skoda for første gang på sløret og forteller at Vision E får en elektrisk rekkevidde på 500 kilometer og at den er delvis selvkjørende.
De gir oss også målene 4,6 x 1,9 x 1,55 meter over en akselavstand på 2,85 meter, som er 10 cm kortere og 13 cm lavere enn nye Kodiaq.
En elmotor på hver aksel skal gi en samlet effekt på 225 kW (306 hk) og sørge for firehjulsdrift. Skoda lover kraftig akselerasjon og toppfart i området 180 km/t.
Les også: 20 nye elbiler innen 2020
Bilen tilfredsstiller kravene til autonom kjøring på nivå 3, hvilket innebærer at den kan kjøre i kø uten sjåførhjelp, bruke autopilot på motorveier, holde seg i filen og unngå hindringer.
I tillegg gjennomfører den forbikjøringer, leter etter parkeringsplasser og både parkerer og kjører ut av parkeringsplassen av seg selv.
For å gjøre alt dette mulig, er bilen utstyrt med en rekke sensorer og kameraer som kontinuerlig overvåker trafikken og miljøet rundt bilen.
Bilen skal bygges på Volkswagens MEB plattform for elektriske biler. Skoda holdes i tømmene og får ikke lov å være den teknologiske spydspissen i VW-konsernet, men de røper litt av sine fremtidsplaner:
I 2019 skal de lansere en ladbar hybridutgave av Superb før deres første helelektriske bil følger i 2020. Fem år senere vil Skoda tilby fem elektriske modeller i forskjellige prisklasser.