-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Importører i miljøkrig
De største bilimportørene krangler om miljø, de er ikke enige om hvem av dem som er best.

En pressemelding fra Volkswagen-importør Harald A. Møller tidligere i uka har satt i gang en diskusjon om hvem av bilimportørene som faktisk har den mest miljøvennlige familiebilen.
Er det VW Passat BlueMotion eller Peugeot 307SW som er CO2-vinneren i familiebilklassen? Og hva med Toyota Prius? Norges tre største bilimportører har tre ulike meninger.
Passat BlueMotion vises for første gang på bilutstillingen i Geneve i begynnelsen av mars. Med 136/137 g/km vil Passat BlueMotion få det laveste CO2-utslippet blant mellomklassebilene når den lanseres til sommeren, skriver Harald A. Møller i en pressemelding.
Den påstanden ville ikke Peugeot-importøren la stå uimotsagt. De rykket raskt ut og minnet om at det allerede finnes en familiebil på det norske markedet med lavere utslipp - 307SW med 134 g/km.
I Drammen sitter en importør og forstår lite av denne diskusjonen. For uansett hva man kaller Prius, en mellomklasse- eller familiebil, har den et CO2-utslipp på 104 g/km, påpeker Toyota-importøren.
Petter Smedbye hos GM Norge mener alle tre tar helt feil – det er Saab BioPower som sammen med Volvo og Ford sine FlexFuel-biler er Norges mest miljøvennlige.
- For oss er det selvsagt viktig å fortelle at det finnes alternativer. Når de andre snakker om 120 g/km kan våre biler skilte med utslipp av bare 30 g/km fossilt CO2, sier han.
Informasjonsdirektør Paul Hegna i Harald A. Møller AS innrømmer at det finnes biler med lavere utslipp av CO2 enn de nye Passatene.
Som Peugeot 307SW og hybridbilene Honda Civic og Toyota Prius.
Men Volkswagen-importøren mener likevel at påstandene i pressemeldingen er korrekte, fordi disse bilene "ikke er i samme klasse som Passat"
Importøren av Peugeot mener Harald A. Møller AS tar munnen for full når de utroper Passat BlueMotion til miljøvinner i familiebilklassen.
- Peugeot 307 SW 1,6 HDI har et CO2-utslipp på 134 g/km og det er lavere enn Passat BlueMotion, sier informasjonssjef Endre Johansen i Peugeot Norge.
- 307 SW er en stor stasjonsvogn med bagasjerom på 503 liter og kan leveres som 7-seter. Er ikke dette er familiebil - selv om den koster rundt 35.000 kroner mindre enn Passat BlueMotion, spør Johansen.
Toyota i tenkeboksen
Ledelsen i Toyota Norge har registrert påstandene om Passat BlueMotion og er oppgitt over Volkswagen-importørens utspill.
- Dette er jo en helt åpenbar og unødvendig feil.
- Ingen slår hybridbilene når det gjelder utslipp, og på bilutstillingen i Geneve viser Toyota og Lexus enda flere modeller med hybridmotorer, legger Skramstad til.
Forhåpentligvis vil denne krigen først og fremst komme miljøet til gode ved at man presser hverandre - og ikke minst skaper oppmerksomhet rundt de mer miljøvennlige alternativene.