-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Renault Modus: Fransk sjarmør
I klassen fleksible småbiler begynner det å bli trangt, men Renault Modus har det som trengs for å hevde seg.

Først publisert i BIL 7/8-2005.
Nye Modus har mye sjarm, med blant annet et smilende frontparti og pene linjer. Innvendig er det lyst og ryddig, og det fleksible baksetet imponerer. Det trengs dersom den skal kapre andeler i småbilsegmentet.
I tillegg til det sjarmerende utseendet er Modus også en sjarmerende bil å kjøre. Den er utpreget lettkjørt og oversiktlig, med god komfort. Man sitter litt høyere enn i de fleste småbiler, og sittestillingen er grei for de fleste. Vår bil var så ny at motoren ikke var helt innkjørt ennå, men den kjentes frisk nok ut.
Modus har noen fiffige løsninger, blant annet et baksete som enten gir god plass for to voksne eller god plass for tre barn. Transformasjonen skjer ganske enkelt, og er nok en funksjon som kommer til å bli benyttet. Man kan få delt bakluke, som ikke er av typen som lar deg åpne bakruta, men en sånn Donald Duck-bil variant med en ekstra luke som vippes bakover. Ikke fullt så smart som separat bakruteåpning, men det trekker likevel opp.
Ellers er det mulig å få med et komplett sykkelstativ for to sykler som plugges inn i fester på undersiden bak, man kan få dobbelt soltak som virkelig lyser opp kupeen, og man kan få med såkalte adaptive kjørelys. Disse gjør at innsiden av svingen lyses opp av separate lykter avhengig av rattutslaget, kjekt når man skal tråkle seg gjennom mørke bygater.
Sånt utstyr bidrar selvfølgelig til å presse prisen opp, og Modus er ingen prisbombe uansett utstyrsnivå. Men med velvalgte plukk fra utstyrslista kan man få en riktig fransk sjarmør som fyller mange behov. I Norge kommer den først med 1,4-liters bensinmotor, snart også med 1,2-liters, og så med 1,5-liters dieselmotor.
Renault Modus 1.4 16v Dynamique:
Pris: kr. 191.900
Pris prøvekjørt: kr 233.910
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1390 ccm. 72(98) v/5700 o/min. 127 Nm v/4250 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 379 x 169,5 x 159 cm. Akselavstand: 248 cm. Egenvekt m/fører: 1230 kg. Tillatt totalvekt: 1650 kg.
Dekk: 185/60R15.
Bagasjerom: 198-274 liter, 621 liter med nedfelte seter (VDA).
Tankvolum: 49 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,4 sek
Toppfart: 177 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,67 l/mil
CO2-utslipp: 161 g/km