-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Flere spenstige CECRA-vedtak
Flertallet i den europeiske bilforhandlerorganisasjonen CECRA vedtok på sitt årlige stormøte for samtlige medlemsland å forsøke å overtale EU-Kommisjonen til å utsette bortfallet av lokaliseringsklausulen i det reviderte gruppeunntaket fra 1. oktober i år. I en uttalelse sier CECRA at et minumumskrav bør være at kommisjonen utreder eventuelle konsekvensene av klausulens bortfall.
I mellomtiden sysler EU-Kommisjonen med en beslektet sak. Nå tilbyr de nemlig analysefirmaer å legge inn anbud på en oppgave om å fastslå virkningene av gruppeunntaksrevisjonen av 2002 for bil- og bilverkstedvirksomhetene i Europa. Spesielt ønsker kommisjonen å få dokumentert konkurranseeffektene av revisjonen innen nybilsalg, service og reservedeler. Resultatet skal foreligge et halvt år etter at anbudsvinneren har fått saken.
Og tilbake til CECRA, så har de for sin del bestemt å nedsette et ekspertutvalg til å se på bransjens vilkår når den nåværende gruppeunntaksordlyden utløper i 2010. De vedtok også et kompromiss overfor EUs designdirektiv, der de foreslår at designbeskyttelse på utvendig synlige reservedeler skal gjelde i 3 til 5 år før det blir fritt fram for andre produsenter å fremstille kopier. Kompromisset bunner i at CECRA både representerer merkeverksteder og frittstående verksteder.