-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Juleaften for Peugister
Av en eller annen grunn skal Peugeot hive ut massevis fra sitt historiske overskuddslager. Her er det juveler, merkverdigheter og bråtevis av brukbare hverdagsbiler. Auksjonen avholdes søndag 20/9 kl. 15.00.
Citroën hadde en slags forklaring da de hadde loftsopprydding i 2017 og kvittet seg med en del av dublettene sine.
De skulle ordne opp i sitt «Conservatoire» slik at det ble mulig å komme frem nå som de skulle åpne litt mer for turistene.
Men hvorfor Peugeot plutselig hiver ut ting aner jeg ikke. Det kommer sikkert en forklaring en gang, men det kan i hvert fall ikke være for å rydde opp på museet i Socheaux – der så det bra ut sist jeg var der.
Nå er det ikke bare Peugeot-ting heller, en del Citroën er det også. Sågar en gammel traktor med Citroën motor. Høydepunktet fra den avdelingen for meg er en hagebenk som ble brukt inne i fabrikken av arbeiderne i Aulnay.
Det er også noe ordentlige Citroën-biler der, både Mehari og 2CV og en åpen DS for ikke å snakke om en lukket B14 fra 1927, men det er Peugeotene som står i sentrum.
Rariteter som 203 eller 403 pickup for eksempel, eller en 125-kubikks varemotorsykkel fra 1952 med varekassen foran. Eller en Jeep-aktig sak, P4D, fra 1992.
Det er en lang rekke tilsynelatende meget akseptable alminneligheter også fra 203-tiden (til og med to cabrioleter av den) og opp til 404 med det meste av det som var imellom.
Antydet prisnivå ser nesten spekulativt lavt ut, eller bilene er mye verre enn de ser ut. En 205 GTI til 12.500 euro for eksempel.
Det slenger forresten med noen enda nyere også, 504 og 406 coupé, eller en 604.
Og så kommer alle de jeg ikke trodde fantes, eller de jeg aldri trodde jeg skulle få se.
Jeg har lagt ut bilder av de fleste av dem (ellers kan du se hele katalogen her), men der snakker vi altså om for eksempel to biler som Sbarro har bygget eller om en 104 der fronten er hekken fra en 404, om noe som nesten er en buss, satt sammen av to 404 stasjonsvogner, men der både front og hekk er hekk.
Ta en titt, denne katalogen er verdt å bruke en time eller to på. At den er på fransk burde ikke hindre nytelsen.