-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Volkswagen Polo 1.2
Det høres lite spennende ut med 3-sylindret motor, men første inntrykket er

Først publisert i BIL 4 - 2002.
Som vi skrev i forrige Bil da vi kjørte Polo med TDI-motor, er kjøreegenskapene foredlet og plassen merkbart større enn i forgjengeren. Hjulopphengene er videreutviklet fra foregående modell, og det er lagt vekt på bedre komfort, selv om fjæring og demping fortsatt ligger på den faste siden når det gjelder å takle små ujevnheter.
Etter de første milene, som tilbakelegges i tettbygd strøk, er inntrykket av 1,2-liters bensinmotoren med 65 hester at dette er overraskende kvikke saker. Motoren har fin gassrespons ved lave hastigheter og fungerer perfekt ved bykjøring. På landeveien – når turtallet faller under 3000 o/min. – er hestene mer fraværende. Forbikjøringer må planlegges bedre enn om du har en større motor under panseret, og i motbakker må du legge inn et lavere gear forholdsvis tidlig. Hvis du stort sett er alene i bilen, eller kjører mye i byområder, er 65-hesteren tilstrekkelig – og et gjennomsnittlig forbruk på 0,59 liter/mil lar seg jo høre.
Utvendig er Polo fortsatt en småbil, men den innvendige plassen er meget godt utnyttet, blant annet takket være stor høyde. Spesielt i baksetet gir dette seg uttrykk i god benplass og god takhøyde. Samtidig er bagasjevolumet økt med 25 liter sammenlignet med forgjengeren.
Vår prøvebil har utstyrsnivå Trendline, likevel er det bare en ting vi virkelig savner; sentrallås. Det hendte vi forlot bilen med
høyre fordør eller bakdørene ulåst. Fire kollisjonsputer, ESP, lyktespylere, servostyring, høydeog lengderegulerbart ratt og tåkelys foran er standard. Billigste femdørs Polo, 1.2 Firstline med 55 hk, koster 140.950 kroner, mens TDI 1.4 med utstyrsnivå Highline som vi kjørte i forrige utgave, ligger godt over 200.000 kroner.
VOLKSWAGEN Polo 1.2 Trendline 5-d.:
Motor: 3-sylindret. Sylindervolum: 1198 ccm. Effekt: 47 kW (65 hk) v/5400 o/min. Dreiemoment: 112 Nm v/3000 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 165/70SR14.
Mål: Lengde: 389,7 cm. Bredde: 165,0 cm. Høyde: 146,5 cm. Akselavstand: 246,0 cm. Sporvidde f/b: 143,5/142,5 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1083 kg. Tillatt totalvekt: 1550 kg. Maks vogntogvekt: 2350 kg. Maks taklast: 75 kg.
Bagasjerom: 270 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter.
Aks. 0 - 100: 14,9 sek
Toppfart: 62 km/t
Forbruk bykjøring: ,76 l/mil
Forbruk landevei: 0,51 l/mil
Forbruk snitt: 0,59 l/mil
Pris: kr. 166.440,-
Forbruk ifølge 99/100/EU.