-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny Polo – hva lurer du på?
Det er tid for ny Polo. Statisk visning i Berlin fredag. Har du noen spørsmål rundt den bilen du ønsker at vi skal ta med for deg, så si ifra.
Det begynner å bli litt for vanlig at jeg reiser av gårde på noe jeg ikke har peiling på. Jeg ante jo egentlig alt for lite om Hyundais nye Kona som jeg nettopp så i Milano.
Og om den nye Polo vet jeg vel heller ikke noe særlig, bortsett fra at den nok er broren til den nye Seat Ibiza som vi møtte i Genève.
Med andre ord bygget på A0-utgaven av MQB-plattformen. Men hvis du vil spørre om hvorfor MQB, som omtales som en meget fleksibel plattform, åpenbart ikke er fleksibel nok til å inneholde batteri-elektrisk drivverk, eller noen form for hybrid-løsning, så be meg gjerne om det. For det skjønner ikke jeg noe av heller.
Og siden den bygges på en helt ny plattform er det antakelig en helt ny bil – selv om spionbildene ikke tyder på noe dramatisk avvik fra kjente linjer.
Forrige gang jeg skulle møte en ny Polo var i 2014, og den var ny skal jeg si. Nytt utvalg felger, litt mer bruk av LED-lys og adaptiv demping noterte jeg, pluss – og det var dette det ble lagt mest vekt på da – et infotainment-system som kunne håndtere 2500 MIPS.
Vær så snill å be meg spørre om hvor mange millioner instruksjoner per sekund det nye systemet kan håndtere, for det er også noe jeg virkelig lurer på.
Jeg traff forresten også en veldig hyggelig designer. Oliver Stefani het han, beskjeden type, men han hadde gjort et veldig kompetent håndverk med face-liften innenfor de rammer han måtte jobbe.
Det siste jeg vet han har gjort er den store amerikanske Atlas-SUV-en, så jeg tror nok ikke han dukker opp på noen småbillanseringer mer.
Men det kommer nok andre designere jeg kan snakke med, og dessuten skal jeg nok greie å finne ut om motorlinjene og kanskje til og med om når bilen skal lanseres her hjemme, og hva salgsmålene er.
Men det jeg gleder meg aller mest til er å møte Jürgen Stackmann igjen. Han var blant annet en veldig jovial salgsansvarlig for Skoda en periode. Nå sitter han i VW-Styret, med ansvar for salg.
Og når en fyr som han, som sitter midt oppi en ganske tøff konflikt med forhandlerforeningene sine, forteller til tysk fagpresse at «bilsalg som i dag har ingen fremtid», tror jeg det kan bli en morsom og interessant prat.
Men for all del, la ikke såpass høyttravende, intellektuelle temaer frata deg lysten til å komme med flere spørsmål. De enkle (spørsmålene) er som regel de beste.