-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Ny Polo – hva lurer du på?
Det er tid for ny Polo. Statisk visning i Berlin fredag. Har du noen spørsmål rundt den bilen du ønsker at vi skal ta med for deg, så si ifra.
Det begynner å bli litt for vanlig at jeg reiser av gårde på noe jeg ikke har peiling på. Jeg ante jo egentlig alt for lite om Hyundais nye Kona som jeg nettopp så i Milano.
Og om den nye Polo vet jeg vel heller ikke noe særlig, bortsett fra at den nok er broren til den nye Seat Ibiza som vi møtte i Genève.
Med andre ord bygget på A0-utgaven av MQB-plattformen. Men hvis du vil spørre om hvorfor MQB, som omtales som en meget fleksibel plattform, åpenbart ikke er fleksibel nok til å inneholde batteri-elektrisk drivverk, eller noen form for hybrid-løsning, så be meg gjerne om det. For det skjønner ikke jeg noe av heller.
Og siden den bygges på en helt ny plattform er det antakelig en helt ny bil – selv om spionbildene ikke tyder på noe dramatisk avvik fra kjente linjer.
Forrige gang jeg skulle møte en ny Polo var i 2014, og den var ny skal jeg si. Nytt utvalg felger, litt mer bruk av LED-lys og adaptiv demping noterte jeg, pluss – og det var dette det ble lagt mest vekt på da – et infotainment-system som kunne håndtere 2500 MIPS.
Vær så snill å be meg spørre om hvor mange millioner instruksjoner per sekund det nye systemet kan håndtere, for det er også noe jeg virkelig lurer på.
Jeg traff forresten også en veldig hyggelig designer. Oliver Stefani het han, beskjeden type, men han hadde gjort et veldig kompetent håndverk med face-liften innenfor de rammer han måtte jobbe.
Det siste jeg vet han har gjort er den store amerikanske Atlas-SUV-en, så jeg tror nok ikke han dukker opp på noen småbillanseringer mer.
Men det kommer nok andre designere jeg kan snakke med, og dessuten skal jeg nok greie å finne ut om motorlinjene og kanskje til og med om når bilen skal lanseres her hjemme, og hva salgsmålene er.
Men det jeg gleder meg aller mest til er å møte Jürgen Stackmann igjen. Han var blant annet en veldig jovial salgsansvarlig for Skoda en periode. Nå sitter han i VW-Styret, med ansvar for salg.
Og når en fyr som han, som sitter midt oppi en ganske tøff konflikt med forhandlerforeningene sine, forteller til tysk fagpresse at «bilsalg som i dag har ingen fremtid», tror jeg det kan bli en morsom og interessant prat.
Men for all del, la ikke såpass høyttravende, intellektuelle temaer frata deg lysten til å komme med flere spørsmål. De enkle (spørsmålene) er som regel de beste.