-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Eiendomsselskapet:
Recaro er konkurs
At Recaro – eller deler av gruppen – er historie er bare en liten fotnote i verdens mangfoldige bilhistorie. Men bakgrunnen vil alltid høre med.
Vi kjenner Recaro som sportslige seter i sportslige biler.
Recaro-seter var viktige i brukbilannonser rettet mot bilsport-fraksjonen.
Historien startet i 1906 da Wilhelm Reutter startet karosserifabrikk i Stuttgart. Den vokste seg stor, både med skreddersydde karosserier og litt mer industriaktig produksjon.
I 1930 fikk de en rammeavtale med Ferdinand Porsches konstruksjonskontor og bygde blant annet mange av bilene han konstruert for Wanderer. Etter hvert ble det en rekke av Porsches forskjellige Volkswagen prototyper og i 1937 ble det de første prøveseriene av den virkelige Bobla.
Etter krigen, da Porsche-familien fikk litt orden på sakene og flyttet til Stuttgart i 1947, ble Reutter nærmeste nabo til den nye fabrikken. I 1954 hadde de produsert 5.000 karosserier til 356. To år senere var de oppe i 10.000.
Karosseri fra Reutter
«Karosseri fra Reutter» er fremdeles et hot argument når gamle Porscher skal auksjoneres bort. Og noe som kaller seg Karosserie Reutter har lenge solgt deg ektehets-sertifikater for et par hundre Euro – sammen med ganske trist merch.
I 1953 patenterte de et bilsete med regulerbar rygg som de kalte Recaro (REutter CAROsserie) og lagde et eget selskap av det. I 1963 overtok Porsche Reutter og Recaro fortsatte med full innsats på overklasse-bilseter.
Så ble det nye selskaper inne i eierbildet, og diversifiseringer – flysete-avdeling og en egen virksomhet for gaming-stoler blant mye annet.
Inntil Recaro Automotive altså har meldt oppbud. Det er de som er den direkte forbindelsen til Porsche-perioden.
Men Recaro Holding eksisterer, med en rekke virksomheter i full aktivitet.
Sjekk om ikke setet heter Recaro neste gang du setter deg inn i en Airbus.