-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Eiendomsselskapet:
Recaro er konkurs
At Recaro – eller deler av gruppen – er historie er bare en liten fotnote i verdens mangfoldige bilhistorie. Men bakgrunnen vil alltid høre med.
Vi kjenner Recaro som sportslige seter i sportslige biler.
Recaro-seter var viktige i brukbilannonser rettet mot bilsport-fraksjonen.
Historien startet i 1906 da Wilhelm Reutter startet karosserifabrikk i Stuttgart. Den vokste seg stor, både med skreddersydde karosserier og litt mer industriaktig produksjon.
I 1930 fikk de en rammeavtale med Ferdinand Porsches konstruksjonskontor og bygde blant annet mange av bilene han konstruert for Wanderer. Etter hvert ble det en rekke av Porsches forskjellige Volkswagen prototyper og i 1937 ble det de første prøveseriene av den virkelige Bobla.
Etter krigen, da Porsche-familien fikk litt orden på sakene og flyttet til Stuttgart i 1947, ble Reutter nærmeste nabo til den nye fabrikken. I 1954 hadde de produsert 5.000 karosserier til 356. To år senere var de oppe i 10.000.
Karosseri fra Reutter
«Karosseri fra Reutter» er fremdeles et hot argument når gamle Porscher skal auksjoneres bort. Og noe som kaller seg Karosserie Reutter har lenge solgt deg ektehets-sertifikater for et par hundre Euro – sammen med ganske trist merch.
I 1953 patenterte de et bilsete med regulerbar rygg som de kalte Recaro (REutter CAROsserie) og lagde et eget selskap av det. I 1963 overtok Porsche Reutter og Recaro fortsatte med full innsats på overklasse-bilseter.
Så ble det nye selskaper inne i eierbildet, og diversifiseringer – flysete-avdeling og en egen virksomhet for gaming-stoler blant mye annet.
Inntil Recaro Automotive altså har meldt oppbud. Det er de som er den direkte forbindelsen til Porsche-perioden.
Men Recaro Holding eksisterer, med en rekke virksomheter i full aktivitet.
Sjekk om ikke setet heter Recaro neste gang du setter deg inn i en Airbus.