-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hvor stor blir onkretsen da?
Jeg mener, går det an å kalle en bil for Rodius? Den har en fryktelig svingrodius? Floteinnholdet av en sirkel er pi ganger rodius ganger rodius. I hvert fall, dette er navnet på den nye MPVen fra SsangYong
Og nå altså Rodius. La oss heller kalle den A100, som har vært kodenavnet under hele utviklingsprosessen. Det er en slags Mercedes, men denne gang er det visst klart at denne kan selges på eksport.
Chairman, som den er bygget på, er jo en W124 Mercedes, en E-klasse av den forrige generasjonen. En lokal modell tyskerne ikke var særlig interessert i å se på andre markeder enn det koreanske. I første runde skal den imidlertid bare selges hjemme, og den skal bygges i ca. 4.000 eksemplarer pr. måned. Eventuell eksport skal starte til høsten.
Det eneste vi foreløpig vet om bilen er at den skal drives av den samme 2,7 liters dieselmotortypen som også debuterte i den nye Rexton.
Importøren av SsangYong er den samme som importerer DAF lastebiler. Han er ganske kul, for i de månedene SsangYong var eid av Daewoo, lot han være å skru ned Ssang Yong-skiltet, og det kom aldri noe Daewoo skilt opp der heller. Når vi i etterkant spør han om han visste noe vi andre ikke visste, smiler han bare uutgrundelig.
Noe har han i hvert fall lært i Korea.