-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stasjonsvogn eller off-roader?
Ja takk, begge deler
En ny type biler har sett dagens lys i løpet av de siste årene. Det startet med Subaru Legacy Outback og Volvo Cross Country - korte, greie navn!. Og på årets Geneve-utstilling lanserte Audi sin nye Allroad. Alle bilene har det til felles at de er basert på en vanlig stasjonsvogn.

Vi hadde en lang prøvetur med bilene som alle befinner seg i et prisleie mellom en halv og tre kvart million. Nesten åtti mil ble tilbakelagt på et gjennomsnitt av norsk veistandard. Motorvei, svingete riksveier og en grusvei opp i nesten 2000 meter i tjukkeste Jotunheimen. Alle bilene er svært behagelige på asfalt, og ingen av dem hadde spesielle problemer med den bratte oppstigningen på svingete grusvei i Jotunheimen. Skjønt standard dekkene for de tre er mer optimale for asfaltdekke enn for grus.
Etter 80 mil på norske veier klarte vi til slutt å kåre en testvinner blant de tre. Men prisforskjellen mellom dem er så pass stor at en viktig faktor for ditt valg nødvendigvis må være hvor mye penger du er villig til å spandere på bilen. For å finne ut hvilken bil vi likte best må du vente til bladet Bil er i handelen tidlig oktober.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no