-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vårt valg: Volvo XC60
Til tross for en høyere pris blir det XC60 som stikker av med seieren i denne duellen.
Den gir rett og slett mest igjen for pengene.
X1 er allerede i ferd med å slå seg opp som et statussymbol for den som SUVer nedover, men alt tyder på at versjonen med bakhjulsdrift kun blir en parentes på salgsstatistikken.
Bare noen svært få kunder har så langt valgt dette alternativet siden bilen kom i salg før jul. Det vil igjen gjøre at man sitter med en bil som kan vise seg å bli mindre attraktiv på bruktmarkedet.
Når det gjelder XC60 oppleves det som litt mer harmonisk med tohjulsdrift. Ikke minst etter at den kom i denne DRIVe-versjonen vil nok kanskje noen flere velge denne som et slags miljøalibi.
Den scorer også svært høyt på plass, sikkerhet og komfort.
I denne prisklassen finner du kunder som gjerne betaler mange tusen kroner i ekstrautstyr på bilene sine.
At du da skal velge bort firehjulstrekk for å spare halvparten av hva det koster om du velger det store navigasjonsanlegget, virker ikke spesielt logisk for testlaget.
LES VIDERE: