-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Da Ford yppet mot Lexus
Ford strekker seg mot premium med Vignale. Men holder konseptet mål i møte med ekte premium? Her ser du hvordan det gikk da oppgradert Ford Kuga i Vignale-innpakking møtte Lexus NX 300h.
Først publisert i Bil 5 - 2017.
Ford har lenge hevdet at forskjellene på premium- og standardbiler er i ferd med å viskes ut. Men stemmer det? Eller er påstanden kun et forsøk på å snakke seg opp i håp om å kunne ta bedre betalt for noe som ikke er verdt merprisen?
Hva skal til for å defineres som premium? Endrer en helt vanlig SUV status når den påkostes litt finere interiør og mer utstyr?
Og kan et bilmerke både være for folk flest og samtidig premium, eller i det minste litt premium?
For å konkludere så presist det lar seg gjøre i en forholdsvis abstrakt problemstilling, supplerte vi testteamet med Dag Sørensen, som blant flere biler også har en Mercedes GLK i garasjen, en SUV knapt noen våger å unndra premiumstempelet.
Arbeidsdagen var godt i gang, og vi var på vei østover på slapsete og småglatte veier med dieselmotorutrustede Ford Kuga Vignale (180 hk) og bensinhybride Lexus NX 300h (197 hk).
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testdata og poeng