-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Velkommen tilbake, Seat
Seat har ikke akkurat vært noen storselger i Norge. Så vidt over 10.000 eksemplarer, pluss ca. 3.000 varebiler. Nå skal det satses på nytt, og du kan bli med.

Det har alltid vært et eller annet med Seat. På de store bilutstillingene har jeg svært ofte brukt mere tid hos dem enn hos de andre Volkswagen-gruppe bilene – ganske enkelt fordi de kan – eller får lov – til å være såpass annerledes.
Mange av de store navnene i VW-design har vært innom Seats designavdeling og satt sine tydelige spor på produktet. Og ute på landeveien, til og med på tyske motorveier, har Seat hatt en veldig tydelig profil.
Profilen i Norge har derimot ikke vært veldig skarp. Harald A. Møller kjørte lenge en importvirksomhet som i økende grad fikk preg av et pliktløp, inntil det hele forsvant nesten uten at noen merket det, med sju nye biler i 2006. Og da skjedde det lille som var av aktivitet fra Sverige.
Inntil da hadde det vært solgt litt over 10.000 personbiler i Norge, siden de sju første forsøksbilene ble registrert i 1989. Fortsatt kan du se en og annen Seat på norske veier. Ved inngangen til 2017 var bestanden 3773 biler inkludert 470 varebiler, viser OFV-tall.
Da er bilene mer populær her på BilNorge.no. Hvis du søker på stikkord Seat vil du vel finne cirka 150 artikler. Overrepresentert, men det bekrefter jo nettopp det jeg sier at vi er ganske begeistret for dette merket.
Og akkurat nå er jeg på vei til fabrikken i Martorell, rett utenfor Barcelona, for å bli oppdatert på Seat. Bakgrunnen er, kanskje ikke veldig overraskende, at siden bilene derfra igjen skal importeres til Norge, vil Seat gjerne fortelle litt om hvor de er i dag og hvor de ser seg selv i morgen.
Jeg har med en bråta spørsmål, og ikke minst ser jeg frem til møtet med designsjefen Alejandro Mesonero-Romanos og hans nesten helspanske avdeling. Kanskje treffer jeg også Julio Lozano, mannen som gjorde de opprinnelige strekene på den karakteristiske Ateca (se bildet) – en bil vi også skal få den første smaken av på landeveien.
Sven Schawe, utviklingssjefen, stiller også opp og skal vise oss litt av fremtiden (håper jeg), sammen med folk som kan fortelle både om oppkobling og mobilitet – slik det ser ut fra et helt annet sted enn teknotunge, gravalvorlige Tyskland.
Dessuten vil Tor Anton Bjørge være på plass. Han er Møllers nye merkesjef for Seat og vil sikkert komme med flere detaljer om hva og hvordan og når – i forbindelse med import-planene.
Men det er sikkert mange av dere som også ønsker å få noen egne Seat-relevante spørsmål besvart. Fortell om det du lurer på, og send spørsmålene her, så håper jeg å være forholdsvis raskt tilbake med svar på det meste av det dere lurer på.
Bortsett fra priser da kanskje. Det hadde forundret meg meget om de var klare allerede.