Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene
Overskuddsfenomenene

Overskuddsfenomenene

Audi TT, Peugeot RCZ og VW Scirocco burde ganske sikkert være biler som var på svartelista til miljøorganisasjonene. Dette er ikke biler du kjøper fordi du trenger dem, men fordi de gir deg lyst til å kjøre bil.

Publisert Sist oppdatert

Først publisert i Bil nr 1-2011.

To skikkelige forseter og noen ganske ubrukelige bakseter, særlig om vi snakker om Peugeot og Audi.

Form har fått lov å dominere over funksjon, med litt varierende suksess.

Under testen er det likevel morsomt å legge merke til oppmerksomheten, som selv den mest anonyme, Scirocco, tiltrekker seg når den kommer rullende gjennom Hamar-gater som har fått årets første melislag.

Det vrimler ikke akkurat av sportslige firesetere, i hvert fall ikke i kompaktklassen. Derfor var det helt naturlig å la Peugeot RCZ prøve seg mot to av de etablerte.

Prisbildet i en slik klasse blir naturlig nok litt uoversiktlig. Her er det nemlig en uendelig mengde av motor- og utstyrsalternativer.

Fellestrekkene for våre tre testbiler, utover det at de er små kompakte fireseters biler med ulik grad av coupelinje, er forhjulstrekk, bensinmotor og at de nok appellerer både til menn og kvinner.

LES VIDERE:

- Audi TT

- Peugeot RCZ

- Volkswagen Scirocco

- Konklusjon

- Testvurdering og poeng Audi TT

- Testvurdering og poeng Peugeot RCZ

- Testvurdering og poeng Volkswagen Scirocco

Powered by Labrador CMS