![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Beijing 2020 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020). |
![]() |
||||||||||||||||||
![]() Autoindustri AS, som eies av Subaru-importør Nils Petter Gill, skal importere elektrifiserte taxier fra London EV Company (LEVC). Etter planen vil leveranse av modellen TX5, som er en ladbar hybrid med 130 km elektrisk rekkevidde (WLTP), starte allerede i 1. kvartal neste år. Den offisielle lanseringen fant sted på bilutstillingen i Frankfurt i september, og TX5 bygges av Geely, moderselskapet til Volvo. Les også: London Taxi på Lillehammer – Dette er et spennende skritt for Autoindustri, og en glimrende mulighet til å introdusere et nytt elektrisk bilmerke til Norge, sier adm. direktør Jan Kåre Holmedal i Autoindustri. – Vi gleder oss til å samarbeide med LEVC og etablere denne virksomheten som Norges urbane kommersielle kjøretøyleverandør. Utslippsfrie innen fem år Med såkalt geofencing (se forklaring under) ser Autoindustri store muligheter for TX5 i dette markedet. Les også: Hemmelig på Holmenkollen – Nå handler det om å få politikerne til å forstå og se mulighetene i dette konseptet, sier Holmedal. Lang bilhistorie – Vi ser store muligheter for denne virksomheten i Norge og vi gleder oss til å jobbe med Autoindustri for å realisere disse, sier han. Om TX5 Fordi bilen bygges av Volvo-eier Geely er interiørdetaljer som ratt, instrumenter og multimedieskjerm hentet fra samlebåndet til Volvo-modellene. Blant annet kan skjermen integreres med digitale drosjeapper, slik at kundene kan bestille reise rett fra telefonen. Om geofencing Denne grensen kan byene definere selv, for eksempel ved at all kjøring innenfor Ring 3 i Oslo skal være utslippsfri, mens turer til Gardermoen kan kjøres på bensin og strøm i tandem. Geofencing blir et viktig innsalgspunkt mot lokale myndigheter for LEVC ettersom den er en ladbar hybridbil og ikke en ren elektrisk bil.
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||