-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW på banen med nye 8-ere
Til helgen får BMW M8 GTE sin ilddåp under 24-timersløpet på Daytona. Samtidig testes mer folkelige versjoner av 8-serie Coupé på bane i både Italia og Tyskland.
Nå medgir BMW at konseptbilen de presenterte i fjor ligger tett opp til den endelige produksjonsmodellen, så vi har fått en god indikasjon på hvordan den sportslige toppmodellen vil se ut når den lanseres i løpet av året.
De viste jo også en kamuflert M8 under fjorårets Le Mans. Her på BilNorge har vi også vist spionbilder og datamanipulasjoner som gir en klar pekepinn på hva vi har i vente.
Likevel har de valgt å fortsatt kamuflere testbilene som er i aksjon på høyhastighetsbanen Aprilia utenfor Roma og på Nordsløyfa ved Nürburgring.
Perfeksjonering
Testene benyttes i hovedsak til å optimalisere bilens kjøreegenskaper i høye hastigheter på et banedekke med mye friksjon. I tillegg testes akselerasjon, bremsing og styring på baner og gjennom slalåmløyper med forskjellig underlag.
– Testene viser at vi er i rute med utvikling av 8-serie Coupé. De dynamiske egenskapene i testbilene er imponerende, så våre kunder kan virkelig se frem til en ekte sportsbil, sier Klaus Fröhlich, styremedlem med ansvar for utvikling og forskning som overvåker testprogrammet.
Nye 8-serie Coupé utvikles parallelt med den mer ekstreme M8 og racerbilen M8 GTE, og disse har felles DNA. Og mens testene av gatebilen pågår i Italia, gjør BMW Motorsport seg klare for 24-timersløpet på Daytona førstkommende helg, der løpsbilen skal debutere.
I juni skal den delta i 24-timersløpet på Le Mans hvor BMW er tilbake med eget fabrikkteam etter mange års fravær. De skal slåss om titler i FIA WEC og i det amerikanskbaserte Imsa WeatherTec SportCar Championship gjennom hele 2018.
BMW lover at erfaringene de høster i racing kommer produksjonsbilene 8-serie Coupé og M8 til gode.
Med de nye 8-seriemodellene ønsker BMW å posisjonere sine sportsbiler på et vesentlig høyere nivå enn med dagens 6-serie. Det vil nok også bli gjenspeilet i prisnivået på de nye modellene.