-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Litt mer praktisk Taycan
Det nærmer seg lansering av Porsche Taycan i nok en karosseriform, og her er den nærmest usminket ute på testtur. I alle fall om du ser bort fra staffasjen rundt lyktene.
Taycan har fått en solid mottagelse på det norske markedet, og de 609 bilene som ifølge OFV er registrert hittil i år er nok mer basert på hva Porsche kan levere enn hva markedet etterspør.
Vi vet at over 3000 norske kunder sto på venteliste før modellen ble lansert, men det kan jo hende covid-19 og svak krone som har ført til markant prisstigning har gitt enkelte kalde føtter.
En del vil nok også foretrekke stasjonsvogn fremfor sedan, og da er det modellen på disse bildene som er aktuell – Taycan Cross Turismo.
Denne ble presentert som Mission E Cross Turismo på Genève-utstillingen i 2018, og den skal etter planen vises som produksjonsmodell i løpet av 2020. Men på veien får vi neppe se den før i 2021.
Det blir interessant å se om Porsche velger å gi bilen ekstra bakkeklaring og røffe detaljer slik konseptet hadde, eller om den blir mer sportslig i samme gate som Panamera Sport Turismo. Kanskje de sågar tilby begge varianter.
Nordmenn har tradisjonelt en forkjærlighet for stasjonsvogner, og mange har kjøpt Panamera Sport Turismo, så det er grunn til å forvente stor interesse også for mer praktiske Taycan-varianter.
Porsche har høye ambisjoner med hensyn til elbiler og regner med at disse skal utgjøre så mye som 50 prosent av det totale salget allerede i 2025.
De har avslørt at neste generasjon Macan kommer som elbil, og de har også antydet at de kompakte sportsbilene i 718-familien kan få elektriske drivlinjer som alternativ til bensindrevne.