-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Litt mer praktisk Taycan
Det nærmer seg lansering av Porsche Taycan i nok en karosseriform, og her er den nærmest usminket ute på testtur. I alle fall om du ser bort fra staffasjen rundt lyktene.
Taycan har fått en solid mottagelse på det norske markedet, og de 609 bilene som ifølge OFV er registrert hittil i år er nok mer basert på hva Porsche kan levere enn hva markedet etterspør.
Vi vet at over 3000 norske kunder sto på venteliste før modellen ble lansert, men det kan jo hende covid-19 og svak krone som har ført til markant prisstigning har gitt enkelte kalde føtter.
En del vil nok også foretrekke stasjonsvogn fremfor sedan, og da er det modellen på disse bildene som er aktuell – Taycan Cross Turismo.
Denne ble presentert som Mission E Cross Turismo på Genève-utstillingen i 2018, og den skal etter planen vises som produksjonsmodell i løpet av 2020. Men på veien får vi neppe se den før i 2021.
Det blir interessant å se om Porsche velger å gi bilen ekstra bakkeklaring og røffe detaljer slik konseptet hadde, eller om den blir mer sportslig i samme gate som Panamera Sport Turismo. Kanskje de sågar tilby begge varianter.
Nordmenn har tradisjonelt en forkjærlighet for stasjonsvogner, og mange har kjøpt Panamera Sport Turismo, så det er grunn til å forvente stor interesse også for mer praktiske Taycan-varianter.
Porsche har høye ambisjoner med hensyn til elbiler og regner med at disse skal utgjøre så mye som 50 prosent av det totale salget allerede i 2025.
De har avslørt at neste generasjon Macan kommer som elbil, og de har også antydet at de kompakte sportsbilene i 718-familien kan få elektriske drivlinjer som alternativ til bensindrevne.